۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۳۹۴۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد؛

اهمیت جهاد دانشگاهی و عملکرد آن در پیشبرد اهداف بلندمدت نظام

اهمیت جهاد دانشگاهی و عملکرد آن در پیشبرد اهداف بلندمدت نظام
حجت‌الاسلام حمید رفیعی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواندبرای الگوسازی‌ ازظرفیت طلاب و تشکل‌های دینی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به 16 مرداد، چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه‌های گوناگون علمی الگوی مناسبی برای دیگر نهادهای همسو باشد.

وی افزود: با توجه به تنوع و گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی این نهاد برخاسته از بطن انقلاب اسلامی می‌تواند با تعامل و ارتباط سازنده با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای موازی در تعیین مسیر پیشرفت کشور گام‌های مؤثری بردارد.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: یکی از این نهادها سازمان تبلیغات اسلامی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای الگوسازی‌های مؤثر و فعالیت‌های امیدآفرین از ظرفیت طلاب و روحانیان و تشکل‌های دینی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کند.

وی ادامه داد: البته تاکنون جهاد دانشگاهی با سازمان تبلیغات اسلامی تعامل مناسبی داشته است و استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون و تشکل‌های دینی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند این ارتباط و تعامل را سازنده‌تر و مؤثرتر کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اهمیت جهاد دانشگاهی و عملکرد آن در پیشبرد اهداف بلندمدت نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: تاکنون عملکرد جهاد دانشگاهی در تربیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی، اعتماد به جوانان، تقویت روحیه «ما می‌توانیم» بسیار ارزنده بوده است که این مهم می‌تواند منشأ برکات و خیرات کثیری برای نظام مقدس اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت یک کشور ایفا می‌کنند بنابراین استفاده مناسب از ظرفیت بالقوه جوانان می‌تواند در پیشرفت کشور و درنتیجه پیشبرد اهداف بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی کارساز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قطعاً جذب جوانان تحصیل‌کرده، نخبه و باانگیزه در تمام زمینه‌ها می‌تواند بارقه امید را در این نسل پویا زنده کرده و آن‌ها می‌توانند با اعتمادبه‌نفس بیشتری و با استفاده از دانش بومی و ملی بن‌بست‌های پیش روی کشور بگشایند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات