۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۹۲۰۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
جمع آوری ۱.۶ میلیارد تومان زکات فطره و استعفای پنج مدیر در خراسان شمالی برای شرکت در انتخابات عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و 632 میلیون تومان زکات فطره در استان جمع آوری شده است.

 الهی راد ادامه داد: البته این آمار اولیه است و کمک ها همچنان ادامه دارد.

استعفای 5 مدیر در استان برای شرکت در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۵ نفر از مدیران مشمول قانون انتخابات در استان برای کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا کردند.

مهردخت قوپرانلو افزود: با پایان یافتن مهلت استعفای مدیران مشمول قانون انتخابات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس تا ساعت 24 شانزدهم ماه جاری، استعفای این مدیران ثبت شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی یادآور شد: ۵ مدیری که در استان استعفا کرده اند شامل مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی، فرماندار بجنورد، یکی از مشاوران استاندار، رئیس جهاد دانشگاهی و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان هستند.

میزان رضایتمندی مردم از بانک‌ها بسیارکم است

امام‌جمعه اسفراین گفت: بانک‌ها با خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند ازجمله تسهیلات هدفمند بانکی میزان رضایتمندی مردم از ارائه این خدمات بسیارکم است.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان با گرامیداشت عید سعید فطر بر لزوم حفظ و ترویج فیوضات کسب‌شده در ماه مبارک رمضان تأکید و اظهار کرد: میزان آسیب‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند که باید همه تلاش کنیم تا برکات و فیوضات این ماه مبارک را به ماه‌های دیگر سال را تعمیم دهیم و از کارهای خلاف شئون اسلامی در جامعه پرهیز کنیم.

وی از حضور میلیونی مردم در روز قدس جهانی قدس در سراسر کشور تشکر کرد و افزود: مردم با حضور باشکوه خود در دفاع از مردم فلسطین نشان دادند که باوجود تمام مشکلات آرمان‌های نظام مقدس اسلامی با مشکلات اقتصادی قابل معامله نیست.

اما‌م‌جمعه اسفراین در ادامه به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع توسط فرقه گمراه وهابیت اشاره کرد و گفت: تربت مطهر چهار امام معصوم (ع) تنها با سنگ‌چین‌هایی نمایان است که زائران آن اجازه زیارت ندارد و باید بادل گریه کنند، بقیع سند مظلومیت همیشگی شیعه است.

وی با انتقاد از عملکرد بعضی بانک‌ها گفت: بانک‌ها با خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند ازجمله تسهیلات هدفمند بانکی میزان رضایتمندی مردم از ارائه این خدمات بسیارکم است.

نیازمندان از زکات سهم ناچیزی دارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج گفت: سالانه تنها ۱۷ درصد از کل زکات جمع آوری شده، به عنوان سهم نیازمندان در نظر گرفته می شود که رقم ناچیزی است.

مرتضی صفی پور رشوانلو اظهار داشت: رقم زکات جمع آوری شده پارسال این شهرستان ۸ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال بود که از این رقم ۸۳ درصد به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال صرف امور عمرانی و ۱۷ درصد برای نیازمندان هزینه شد.

وی با ناچیز خواندن سهم تخصیصی به نیازمندان از زکات، بیان داشت: البته طرح‌های عمرانی برخوردار از سهم زکات، صرف نظر از مسجد و حسینیه نیز عام المنفعه است، اما در این مقوله از سهم نیازمندان غفلت شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات