۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۳۸۱۱۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت حمایت قاطع و قانونی از گروه های مردمی حامی عفاف و حجاب

ضرورت حمایت قاطع و قانونی از گروه های مردمی حامی عفاف و حجاب
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت حمایت قاطع و قانونی از گروه های مردمی که در حمایت از عفاف و حجاب گام بر می دارند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی، لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در رویداد بزرگ «رزان» که برگرفته از معنای زیبای زن محترم، باوقار و متین است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید از درسی که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) به ما آموختند متناسب شرایط زمان بهره ببریم.

وی با بیان این که در حوزه حجاب و عفاف باید وارد میدان شده و کار کنیم، افزود: اگر خواهران محجبه و برادران متدین وارد میدان شوند مسؤولان می‌گویند کار دو قطبی شده؛ از یک طرف دم از طرفداری از تشکل‌های مردمی می‌زنند از طرفی اگر مردم ورود کنند دم از دوقطبی می‌زنند و به هیچ عنوان ساختار قانونی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که در همین لایحه حجاب و عفاف جایگاه مردم مشخص نیست، خاطرنشان کرد: تنها ارسال پیامک و جریمه کافی نیست و باید جایگاه مردم ودفاع از آنها مشخص شود.

وی با تأکید براین نواقص و موانع قانونی این طرح باید برطرف شود، تصریح کرد: باید حمایت های قانونی از مردمی که می خواهند در مقابل بی حجابی‌ها و افسارگسیختگی‌ها بایستند مشخص شود و این مسأله در حال حاضر دارای ابهام است.

امام جمعه ساری با بیان این که بار مسؤولیت این کار روی نیروی انتظامی گذاشته شده است، گفت: ابتدا باید تشکل‌هایی که در حال ساماندهی بی‌حجابی‌ها هستند را بشناسیم و با آن‌ها برخورد کرده و آنها را شناسایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که برگزاری جلسه و نشستن کاری را درست نمی‌کند، ادامه داد: قانون‌نویسان باید قانونی بنویسند تا مشخص شود گروه‌های مردمی چگونه اقدام کنند و چه حمایتی از آنها وجود دارد.

وی با اشاره به این که نحوه حمایت از گروه های مردمی که در حمایت از عفاف و حجاب در مقابل بدحجابی ها می ایستند مشخص شود، تصریح کرد: می بینیم برخی ها افراد با چماق و چاقو در حمایت از افراد بی حجاب حمایت می کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات