۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۳۷۵۶۸
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

تاسیس مدرسه دارالإعلام از اقدامات ارزشمند و ابتکاری آیت الله مکارم است

تاسیس مدرسه دارالإعلام از اقدامات ارزشمند و ابتکاری آیت الله مکارم است
حجت الاسلام محققی تاسیس مدارس فقهی، موسسات علمی و فرهنگی متعدد همچون دارالإعلام را نشان دهنده توجه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به حل مشکلات جهان اسلام و تربیت کادر مورد نیاز دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی در دیدار با حجت الاسلام رحیم صبور مدیر مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) شعبه شیراز از فعالیت‌های این موسسه تمجید و اقدامات انجام شده را در توسعه مکتب اهل بیت ارزشمند دانست.

وی استان فارس را دارای حوزه علمیه ای قوی، با نشاط، برخوردار از مفاخر علمی و شخصیت‌های ممتازی همچون حضرت آیت الله مکارم شیرازی دانست و از سوابق این حوزه تجلیل کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با تجلیل از شخصیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سوابق مبارزاتی و همراهی ایشان با نهضت حضرت امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف اشاره و تاکید کرد: معظم له در دوران مبارزه با رژیم پهلوی با تحمل سختی های مختلف با نهضت همراهی داشته و در اوایل پیروزی انقلاب در تدوین قانون اساسی کشور نیز نقش بسزایی ایفا کرده و در مراحل بعد از انقلاب نیز به لحاظ فکری و نظری، حمایت‌های همه جانبه‌ای از نظام اسلامی به عمل آورده اند.

حجت الاسلام محققی، حضرت آیت الله مکارم شیرازی را از حامیان نظام مقدس اسلامی و امامین انقلاب دانست و با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد و ممتاز ایشان خاطرنشان کرد: حرکت‌ها و فعالیت‌های این مرجع تقلید مهذب در ادوار مختلف، متناسب با نیاز روز و همزمان با بهره‌گیری از ابزارهای نوین بوده است.

تاسیس مدرسه دارالإعلام از اقدامات ارزشمند و ابتکاری آیت الله مکارم است

وی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را مرجعی روشن، بصیر و آگاه به زمان توصیف کرد و با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند و ابتکاری ایشان از جمله تاسیس مدارس فقهی و موسسات علمی فرهنگی و راه‌اندازی شبکه جهانی ولایت به چند زبان زنده دنیا، این تعداد فعالیت‌ها را نشان دهنده توجه این مرجع تقلید به حل مشکلات جهان اسلام و تربیت کادر مورد نیاز برای نظام و جامعه اسلامی ارزیابی کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه برگزاری کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری را یکی از مهم‌ترین اقدامات شاخص حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جهت دفاع از نظام اعتقادی شیعه و مقابله با جریان‌های تکفیری دانست و تاسیس موسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) را از دیگر اقدامات و تلاش‌های فاخر ایشان در جهت مقابله عالمانه با فرقه‌های انحرافی ارزیابی و تاکید کرد: این موسسه از مراکزی است که حوزه به وجود آن می‌بالد و بحمدالله در زمینه نقد تخصصی وهابیت و فرقه‌های انحرافی، شاهد اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند این مجموعه در قم و سایر استان‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: این حرکت با تربیت نسلی از فعالان، پژوهشگران علوم دینی و حوزوی همراه بوده است که تاثیر خود را در عرصه‌های اعتقادی و نظری بر جای گذاشته است.

تاسیس مدرسه دارالإعلام از اقدامات ارزشمند و ابتکاری آیت الله مکارم است

حجت الاسلام محققی تاسیس مدارس علمیه، دارالقرآن، مراکز علمی و مراکز خدمات رسانی عمومی و درمانی را از دیگر فعالیت‌های ارزشمند حضرت آیت الله مکارم شیرازی ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال به این مرجع تقلید بصیر و انقلابی، طول عمر با عزت عطا کند.

گفتنی است مدیرعامل خبرگزاری رسا ضمن مرور زمینه‌های تعامل و همکاری خبرگزاری رسا با مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) شعبه شیراز از آمادگی این رسانه حوزوی برای افزایش تعامل و همکاری با این موسسه آموزشی و تحقیقی خبر داد.

ارسال نظرات