۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۳۷۳۹۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید از ابزارهای نو برای گسترش معنویت استفاده کرد

باید از ابزارهای نو برای گسترش معنویت استفاده کرد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آیین کلنگ زنی ساختمان شبکه‌های جهانی ولایت با اشاره به استفاده پول پرستان عالم از ابزارهای نوین بر ضرورت استفاده معنوی دغدغه‌مندان دین از این ابزارها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آیین کلنگ‌زنی ساختمان شبکه‌های جهانی ولایت که عصر امروز در تالار اداره آب استان قم برگزار شد با تبریک ایام نورانی غدیر اظهار داشت: اختراع ابزارهای مختلف طی صدسال اخیر زندگی دنیا را تغییر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این صدسال چهره دنیا با وسایل جدید حمل و نقل، ارتباطات، دفاعی، نظامی، فضایی و... عوض شده است و سوال پیش می آید که آیا ما هم باید استفاده کنیم یا اینکه گوشه ای بنشینیم و برای استفاده پول پرستان آن را رها کنیم؟ مسلم است وظیفه داریم استفاده کنیم.

این مرجع تقلید با تصریح بر ضرورت استفاده از ابزارهای نوین تأکید کرد: اگر منتظر بمانیم و بنشینیم و تماشا کنیم مسئول خواهیم بود اما شکر خدا دنیای اسلام بیدار بود و از این وسایل استفاده کرد.

وی با اشاره به انتشار و توزیع کتب زیادی از دنیای اسلام در سطح جهان ابراز داشت: دنیای اسلام پیشرفت کرده و اسلام در آفریقا، آسیا و اروپا گسترش پیدا کرده است اما لازم است بیش از پیش از همه ابزارها استفاده کنیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأسیس شبکه ولایت را ناشی از ضرورت استفاده از ابزارهای نوین در جهت نشر معارف اهل بیت دانست و تصریح کرد: افرادی به من گفتند که در شهر ما هیچ راهی برای شنیدن پیام اسلام جز شبکه ولایت ندارند و می توانیم با اوضاع و احوال اسلامی از طریق این شبکه آشنا شویم.

وی با اشاره به فعالیت شبکه ولایت در ۴ زبان از اضافه شدن زبان انگلیسی در آینده ای نزدیک به برنامه سازی شبکه ولایت خبر داد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از حاضران خواست تلاش خود را برای گسترش فعالیت های این شبکه به کار گرفته و با آشناسازی مردم با برنامه های آن به گسترده شدن مخاطبین کمک کنند.

وی با اشاره به آغاز ساخت ساختمان جدید شبکه ولایت در خصوص برنامه های آتی جهت گسترده تر شدن فعالیت های شبکه سخن گفت و اظهار داشت: روزی می رسد که شبکه ولایت به ده ها زبان در دنیا سخن بگوید. روز اول برخی سخنان مأیوسانه داشتند اما امروز نشان داد باید بیش از پیش امیدوار بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اسلام پیشرفت روز افزونی دارد و این مهم به واسطه استفاده کردن از وسایل روز تحقق یافته است.

وی در پایان از همه حاضرین و زحمت کشان شبکه ولایت تشکر و خاطرنشان کرد: می خواستم این پیام را به عزیزان برسانم که اگر دیگران از فناوری ها استفاده مادی می کنند ما نباید استفاده معنوی را فراموش کنیم. باید با امید پیش برویم و بر خلاف کسانی که منفی بافی می کنند، اگر امیدوار باشیم هر کار بزرگی را می توانیم پیش ببریم زیرا امید سرچشمه موفقیت و پیشرفت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
احسنت بر عالم فهمیده. رسانه اولویته
0
0