۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۳۶۳۰۹
آیت الله سعیدی تأکید کرد؛

پیام ویژه سفر رئیسی به آمریکای لاتین؛ موفقیت بدون رابطه با آمریکای جنایتکار

پیام ویژه سفر رئیسی به آمریکای لاتین؛ موفقیت بدون رابطه با آمریکای جنایتکار
امام جمعه قم پیام ویژه سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین را پیام ایستادگی در برابر آمریکا برشمرد و گفت: همه کشورها همانند ایران می توانند بدون روابط با آمریکا موفق باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: منظور از تقوا می تواند این باشد که مومنین بتوانند تقوا را در همه عرصه های زندگی خود از نظر گستره و استمرار تا هنگام چشم بستن از این دنیا مدیریت کنند.

وی افزود: ایستادگی در برابر شهوات که مثل آتشفشان در ناملایمات فوران می کند، دشوار است و اینجا تقوای گسترده الهی و مدیریت شده به انسان امکان می دهد که از خود مراقبت کند، انسان متقی باید مصمم در همه عرصه ها باشد و به گونه ای در زندگی مدیریت نماید که شهوات بر او غلبه نداشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی ابراز کرد: یکی از شاخصه های مهم استقلال در کشور عدم وابستگی در ارزاق به کشورها و قدرت های سلطه گر است که در پرتو رونق کشاورزی و صنعت مسئله اشتغال نیز حل می گردد و اگر اشتغال حل شود مسئله حاشیه نشینی و اعتیاد نیز حل خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: در صنعت هسته ای نیز باید به خودکفایی برسیم چرا که صنعت هسته ای کشور را در تامین نیازهایش بی نیاز از سایر ملل می کند و ما نمی توانیم و نباید وابسته به قدرتهای استعماری باشیم.

وی سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین و فاطمه زهرا سلام الله علیهما را تبریک گفت واظهار داشت: در این ماه از نماز ذی الحجه غفلت نورزیم و سنت ازدواج را با دوری از چشم و همچشمی و اسراف ها گرامی بداریم، بزرگترین بیم موانع امروز ما خوف از تامین نشدن مخارج زندگی است که خداوند آن را تضمین کرده است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: بر سخت کردن و تشریقاتی کردن ازدواج همت نورزیم که نتیجه این تشریفات زاید مجرد ماندن جوانان جامعه و پهن کردن دام شیطان است لذا راه را بر حلال خدا با سخت گیری ها نباید بست.

نماینده ولی فقیه در استان قم اشاره ای نیز به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی کرد و اذعان داشت: در قرآن کریم خداوند اصول تبلیغ را بیان فرموده اند و مبلغ همواره باید اطلاعات کافی از عرصه میدان تبلیغ و علوم و فنون جدید در هر زمان برخوردار باشد و قبل از مخاطبین خود مبلغ باید عامل به آنچه می گوید، باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین تاکید کرد: در این سفرها 28 سند همکاری امضاء شده است و این سفر یک پیام سیاسی ویژه دارد و آن این می باشد که ایران در مقابل آمریکای جنایتکار قد خم نمی کند و در روابط خود با سایر کشورها مصمم است.

امام جمعه شهر بانوی کرامت افزود: جمهوری اسلامی ایران سهم راهبردی مهم و درست خود را به همه نشان می دهد و پیام ایران این می باشد که بدون رابطه با آمریکا می توان به همه اهداف خود رسید، همانگونه که ایران رسیده است.

آیت الله سعیدی اشاره نیز به همایش علوم اسلامی در اندیشه آیت الله مصباح داشت و بیان کرد: هدف این همایش تبیین  برنامه ها و منظومه فکری ایشان در علوم انسانی و اسلامی است.

ارسال نظرات