۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۸۵۳
آیت الله سعیدی:

توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه به طور مستند و مستدل تبیین شود

توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه به طور مستند و مستدل تبیین شود
خطیب جمعه قم با تاکید بر این که توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه به طور مستند و مستدل شود، نقش مردم و خانواده ها را در مقابله با هنجارشکنان مهم ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نمازجمعه یازدهم فروردین که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره برکات تقوا اظهار داشت: تقوا انسان را به مقام «دنو» می رساند که در این جایگاه حتی فکر گناه هم به ذهن انسان نمی رسد.

وی در ادامه افزود: پیوند منافقان در مدار کفر، گمراهی و مقابله با الله است و منافقین با هم یک تشکل محسوب می شوند؛ منافق کسی است که به منکر امر کرده و مؤمنین را نهی از معروف می کند و این بر خلاف رویه مؤمنان است.

تولیت حرم حضرت معصومه با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، به جلسه مقام معظم رهبری با قاریان قرآن اشاره کرد و گفت: متأسفانه هدف از بعضی تلاوت ها در دنیای اسلام آوازخوانی است که به دنبال به رخ کشیدن صدای خود هستند و این قرائت مورد پسند ائمه نیست؛ زمانی یک قاری می تواند قرائتی تأثیرگذار داشته باشد که خود نیز تأثیر پذیرفته باشد.

وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه اخلاص این بانوی گرانمایه اسلام را مورد تمجید قرار داد و تصریح کرد: نقش بسیار مهم همسر نبی اکرم در ترویج اسلام ناب محمدی بسیار بی نظیر بود و این بانو با اخلاص و حجاب در کنار اسلام بود.

آیت الله سعیدی با قرائت آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور ابراز داشت: این آیات به مردان و زنان مؤمن دستور پرهیز از چشم چرانی و حفظ دامن از آلودگی های جنسی را بیان می کند و این تفکیک نشان می دهد که این قانون برای قشر خاصی نیست؛ پوشش اسلامی زمینه های فساد را از بین برده و محیط جامعه را سالم تر کرده و از تحریک آمیز بودن جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه بدپوششی زمینه سازی برای افزایش فحشا، بی رونق شدن ازدواج، بالارفتن آمار طلاق را در پی دارد، تصریح کرد: زن های مسلمان با حفظ حجاب می توانند در حوزه های مختلفی حضور داشته باشند و زن بودن با حضور اجتماعی اصلا منافاتی ندارد.

خطیب جمعه قم با تصریح بر تلاش غرب برای تحمیل فرهنگ بی بندوبار خود بر دیگر ملت ها اظهار داشت: فیلم های خارجی که متأسفانه گاهی در سیمای ما هم به نمایش گذاشته می شود ناهنجاری های خانوادگی را نشان می دهند که در آن فرزندان از پدری دیگر هستند و یا حتی پدر فرزند معلوم نیست و این نمایش ها برای این است که این فرهنگ عادی شود.

آیت الله سعیدی از مراکزی که بانوان فرهیخته در آن حضور دارند درخواست کرد مسؤولیت تبیین حجاب را به عهده بگیرند و گفت: با تبیین فلسفه و برکات حجاب توطئه دشمن برای رواج فساد خنثی می شود زیرا بسیاری از خانم های کم پوشش نسبت به اصل مسأله ناآگاه هستند و عنادی ندارند.

وی برخورد با معاندان، هنجارشکنان و محیط های فساد و فضای بی بندوبار مجازی را وظیفه دستگاه های امنیتی و قضایی دانست و اظهار داشت: باید بدون اغماض با این مروجین، عبرت آموز و بازدارنده برخورد شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور اظهار داشت: ضمن تشکر و قدردانی از وزارت کشور باید گفت که جرقه این بیانیه از حرم حضرت معصومه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شروع شد؛ خانواده ها در برخورد با هنجارشکنان نقش ویژه ای دارند و عموم مردم نیز طبق حکم خدا وظیفه تذکر لسانی دارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به وظیفه دستگاه های مختلف در زمینه حجاب و عفاف تأکید کرد: وزارت کشور باید بر عملکرد همه دستگاه های متولی حجاب نظارت داشته باشد؛ این بار نیز تیر دشمنان جنایتکار و عوامل مزدور آن ها به سنگ خواهد خورد.

وی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده اظهار داشت: از ابتدای نهضت حضرت امام خمینی هر کجا که مردم وارد شدند ما پیروز شدیم و مسؤولین نیز باید راه های ورود مردم به فعالیت های اقتصادی را فراهم کنند؛ تلاش دولت در پرداخت معوقات فرهنگ ستودنی بود و باید با مسببان و خاطیان تعویق حقوق معلمان برخورد قاطع صورت گیرد.

ارسال نظرات