۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۶۱۶۱
با حضور مدیرعامل مجمع خیرین یاری گران زندگی صورت گرفت؛

رونمایی از نخستین وقف مبارزه با مواد مخدر در خراسان ‌شمالی

رونمایی از نخستین وقف مبارزه با مواد مخدر در خراسان ‌شمالی
یک وقف برای نخستین بار در خراسان شمالی برای کمک به درمان معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی این معضل صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  در آیینی با حضور مدیرعامل مجمع خیرین یاری گران زندگی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی و جمعی از خیرین استان در بجنورد از نخستین وقف مبارزه با مواد مخدر در خراسان ‌شمالی رونمایی شد.

این وقف در قالب زمینی کشاورزی با پنج هزار مترمربع واقع در روستای باغلق در شهرستان مرزی رازوجرگلان است که عواید حاصل از آن در حوزه مقابله با مواد مخدر هزینه می‌شود.

فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادین و همچنین آموزش آن‌ها برای کسب حرفه جهت اشتغال از جمله اهداف این وقف است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مانایی بهبودیافتگان از اعتیاد، ایجاد اشتغال و حمایت‌های خانوادگی از این افراد است.

گفتنی است، طرح یاری گران زندگی از طرف جامعه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در 30 درصد روستاهای استان خراسان شمالی که شامل 215 روستای استان است از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

شهرستان اسفراین با ۴۲ روستا، شیروان با ۴۱ روستا و بجنورد با ۴۰ روستا به ترتیب بیشترین تعداد روستاهای مشمول اجرای این طرح را دارند.

به‌منظور پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و آگاه‌سازی مردم این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به مواد مخدر در روستاهای سفید هم اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است، میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

سال گذشته خراسان شمالی رتبه پنجم در اعتیاد یا تعداد معتادان بین استان‌های کشور را داشت.

خراسان شمالی با یک‌میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات