۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۳۳۴۸۳
امام جمعه قم:

تحقق شعار سال نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها است

تحقق شعار سال نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها است
آیت الله حسینی بوشهری تحقق شعار سال را نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد که نمی‌شود رهبر انقلاب شعار مهار تورم را مطرح کنند و دستگاهی روز بعد گرانی یک کالا را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه ۸ اردیبهشت شهر قم در مصلای قدس این شهر در خطبه اول با اشاره به مباحث پیشین خود در خصوص عوامل سعادت انسان، موارد ایمان، عمل صالح، امانتداری، عمل به احکام الهی، صداقت، صبر و استقامت، پشیمانی و بازگشت به سوی خدا و دعوت به نیکی‌ها و بازداشتن از پلشتی‌ها را به عنوان ۷ عامل سعادت شمارش کرد.

وی ادامه داد: در قیامت مشخص می‌شود که سعادتمندان چه کسانی هستند، اما با استفاده از متون دینی می‌توان عواملی را برای سعادتمندی و موانعی را برای این امر شناسایی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خطبه اول با ناجوانمردانه خواندن ترور آیت الله سلیمانی برای شادی روح آن مرحوم دعا کرد.

وی با اشاره به جمعیت فراوان حاضر در نماز عید فطر رهبر انقلاب در مصلای تهران اظهار داشت: دشمن باید در محاسباتش تجدید نظر کند، زیرا نمی‌شود با راه انداختن برخی چیز‌ها با دین مردم برخورد کند؛ حضور مردم در شب‌های قدر و روز قدس جای تشویق دارد و باید بگویم به این روحیه دینداری شما افتخار می‌کنم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال تصریح کرد: این فاجعه بسیار جانگداز است و عاملان گمان می‌کردند با نابودی بنا، می‌توانند محبت این خاندان را از دل محبین خارج کنند؛ امیدواریم روزی شاهد شکوه بقیع باشیم.

وی با اشاره به روز کارگر نمونه‌ای از سفارشات اسلام را نام برد و تأکید کرد: مسؤولان ما باید حقوق کارفرمایان و کارگران را رعایت کنند، زیرا این دو در کنار هم در جهت پیشرفت کشور حرکت می‌کنند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شهید مطهری و روز معلم خطاب به معلمان ابراز داشت: معلمان باید بدانند که در جایگاه عالمان فرزانه قرار دارند و آینده جوانان این سرزمین در دستان آن‌ها است؛ مسؤولان نیز باید معلمان را گرامی بدارند، زیرا تکریم معلمان تکریم علم است. دانش آموزان نیز باید از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وی با تصریح بر اینکه شعار «مهار تورم و رشد تولید» یک تبلیغات نیست بلکه یک پیام حکیمانه است، با شمارش ۹ الزام تحقق آن، ادامه داد: تحقق شعار سال هماهنگی همه دستگاه‌ها است، زیرا نمی‌شود رهبر انقلاب شعار مهار تورم را مطرح کند و دستگاهی روز بعد گرانی یک کالا را تصویب کند؛ تاکی دنبال منافع هستند؟

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دولت باید نظارت کند، اما تصدی گری منفعتی ندارد؛ نباید هر روز سیاست پولی کشور تغییر کند، زیرا سرمایه‌گذار بیچاره ما می‌گوید نمی‌تواند محاسبه کند و برای تجارت خود برنامه ریزی کند؛ با این سیاست‌های متغیر که ایجاد بی اطمینانی می‌کند سرمایه‌گذاران خارجی هم وارد نمی‌شود.

وی با تأکید بر مسأله آینده نگری در تحقق شعار سال تأکید کرد: آینده نگری کنید تا اقلام به موقع در بازار به وفور وجود داشته باشد و مردم از این مغازه به مغازه دیگر سرگردان نباشند؛ توسعه دریامحور همواره مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی بوده است و باید از این نعمات خدادادی استفاده شود.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، بیان داشت: حضور حداکثری مردم مورد توجه رهبر انقلاب است و فقط برگزاری انتخابات و ورود افراد به مجلس مد نظر نیست؛ سلامت انتخابات باید تأمین شود تا کسی حاشیه‌ای به آن نزند.

وی در پایان با اشاره به جنگ داخلی سودان آن را جنگ قدرت دانست و اظهار داشت: دو مجموعه‌ای که قبلا با هم بودند، به جان هم افتادند تا قدرت را تصاحب کنند؛ جامعه بین الملل و کشور‌های عربی و اسلامی باید تلاش کنند تا این جنگ هر چه سریع‌تر تمام شود و تمام دغدغه سران کشور‌های اسلامی باید تمام شدن این جنگ خانمان سوز باشد.

ارسال نظرات