۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۲۸۸۵۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایران اسلامی به برکت امام و رهبری جامعه میزان در دنیا است

ایران اسلامی به برکت امام و رهبری جامعه میزان در دنیا است
آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز جامعه ایران به برکت انقلاب، امام و رهبری جامعه میزان در دنیا است، گفت: تمام شخصیت های دنیا جامعه ایران را میزان می شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیت‌الله محسن اراکی، ظهر امروز در دوازدهمین همایش ملی سیره علوی لرستان که در دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در تفکر اسلامی و قرآن کریم میزان هستند و اوصاف و واژگان فراوانی را به خود اختصاص داده اند که در زبان قرآن کریم، بیان رسول اکرم(ص) و اندیشمندان و متفکران برجسته دنیا ممتاز هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در کتاب آیت الله مطهری با عنوان جاذبه و دافعه علی (ع) سه واژه ویژه درباره امام علی(ع) به‌کار رفته است که در قرآن کریم و روایات معصومین واژه میزان مختص به امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان اینکه واژه شاهد نیز مختص به جایگاه والای امام علی(ع) است و امیرالمؤمنین(ع) شاهد بر حق و معجزه الهی با پیامبر گرامی اسلام است، عنوان کرد: امام علی (ع) صراط مستقیم است.

آیت الله اراکی بیان کرد: در قرآن کریم میزان بودن حضرت علی(ع) به شکل دیگری تعریف شده است و امام علی(ع) نمایانگر نیکی و تقوا در قرآن کریم بوده و همه اینها نمایانگر میزان‌ بودن حضرت علی(ع) در تاریخ است.

وی با بیان اینکه از اختلافات ما با جهان غرب و جریان های انحرافی در تاریخ اسلام بعد از رسول اکرم(ص) این است که برای شناخت حق نیازمند میزان و الگو و شاهد عینی هستیم، گفت: ۲جریان پس از پیامبر اکرم(ص) پیش آمد که یک جریان پیرو امام علی(ع) و راه جریان دیگر نیز جدا از ایشان است که اگر تقوای نظری شاهد عینی نداشته باشد، قابل تحریف است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه واژه شیعه به‌معنای راهروی انسان دیگری در عمل است، اظهار کرد: وقتی به ما شیعه امیرالمؤمنین اطلاق می‌شود به‌ معنای آن است که امام علی(ع) را در زندگی به‌عنوان مصداق و معیار عملی می دانیم و هیچ مذهبی این ادعا را ندارد و نمی تواند اثبات کند.

وی گفت:  انبیا و اوصیا موازین اعمال هستند و امیرالمومنین میزان عمل است که درستی و نادرستی عمل و انسان ها با ایشان سنجیده می شود

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز جامعه ایران به برکت انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری جامعه میزان در دنیا است، اظهار کرد: تمام شخصیت های دنیا جامعه ایران را میزان می شناسند و آنهایی که با جمهوری اسلامی هستند طرفداران حق می باشند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات