۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۲۶۱۴۷
آیت الله خاتمی:

اجرای حکم الهی در مقابل متجاوزان، امنیت آفرین است/ قوه قضاییه به قانون عمل می‌کند

اجرای حکم الهی در مقابل متجاوزان، امنیت آفرین است/ قوه قضاییه به قانون عمل می‌کند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نظامی که امنیت نداشته باشد، هیچ گونه پیشرفت و توسعه نیز نخواهد داشت و اجرای حکم خداوند در مقابل متجاوزان امنیت می آفریند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور در ایام فاطمیه که صبح امروز در مجتمع امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد، با اشاره به آیه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» اظهار داشت: تبلیغ یکی از اهداف مهم روحانیون و حوزه های علمیه برای جهاد تبیین و روشنگری است.

وی در ادامه افزود: شورای عالی حوزه های علمیه با در نظر گرفتن این هدف، تصویب کرد که هفته آینده حوزه های علمیه تعطیل باشند تا طلاب علوم دینی بتوانند در عرصه تبلیغ به جهاد تبیین بپردازند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نماد جهاد تبیین هستند و در ۷۵ یا ۹۵ روز عمر حضرت بعد از وفات پیامبر(ص) را می توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن کلمه، جهاد تبیین قولی و عملی است و خطبه آن حضرت شایسته تدریس و تعلیم و تربیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان داشت: حضرت زهرا(س) دو نکته فقهی را به ما آموخت که اولین نکته این است؛ آنجایی که ولایت در خطر باشد باید همه فدایی آن شوند؛ حتی فاطمه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) جلوی ایشان بلند می شدند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: دومین نکته فقهی که حضرت زهرا(س) به ما آموخت این است که جهاد تبیین واجب و فریضه است؛ زیرا اگر این فریضه فوری صورت نگیرد دشمنان اسلام، واقعیات را تحریف می کنند و به همین خاطر بود که فاطمه زهرا(س) وارد میدان شد و به مردم مطالبی را تذکر و یادآوری کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر ابراز کرد: آنچه در این ۸۰ روز گذشته، اتفاق افتاده است، اغتشاشات بود، نه اعتراضات؛ درحالی که دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند که این حوادث را اعتراضات مردمی جلوه دهند؛ چراکه در اعتراضات هیچ کشوری، پرچم آن کشور، قرآن، مساجد و اموال عمومی را به آتش نکشیده و نیروهای امنیتی را به شهادت نمی رسانند و شما مبلغان باید این گونه مسائل را برای مردم تحلیل و تبیین کنید.

آیت الله خاتمی با اشاره به جنجال دشمنان در حکم محاربه برای برخی از اغتشاشگران در حوادث اخیر خاطرنشان کرد: پشتوانه قوانین انقلاب اسلامی، تحریر الوسیله امام راحل است و حکم کسانی که مردم را ترسانده باشند و از ریختن خون مردم خوششان آید، اعدام است و این حکم اسلامی و قانونی کشور ما است.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه افزود: در قانون مجازات اسلامی کشور ما یکی از احکام محاربه اعدام ذکر شده است و قانون برای همه فصل الخطاب است و جای چانه زدن ندارد؛ چنانچه بنی‌صدر وقتی به امام راحل گفت من قانون را قبول ندارم، امام خمینی(ره) فرمود «شما غلط می کنید که قانون را قبول ندارید؛ بلکه این قانون است که شما را قبول ندارد».

آیت الله خاتمی اظهار داشت: هدف دشمنان از مانورهای رسانه‌ای بر حکم محاربه، ترساندن قوه قضائیه و انصراف آنان در حکم دادن اعدام برای اغتشاشگران است؛ درحالی که قوه قضاییه ما به حکم اسلامی و قانونی خود عمل می‌کند و قطعاً این جنایات تمام می‌شود و نقشه بسیار شوم دشمنان انقلاب اسلامی نقش بر آب شده و شکست خواهند خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه و اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۹ فتنه و اغتشاش در کشور انقلاب اسلامی به وجود آمده است که هدف همه این فتنه‌ها براندازی انقلاب اسلامی و دین اسلام است که دشمنان این مرز و بوم در نظر دارند.

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: وظیفه هر یک از مردم پاسداری از نظام اسلامی است و همه باید در مواقعی که در مکانی به نظام و نمادهای آن توهین و اهانت می شود، تجمع کرده و اقدامات آنان را محکوم کنند؛ چراکه اگر دشمنان در نظام اسلامی پیروز شوند، بر صغیر و کبیر ما رحم نخواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هدف دشمنان انقلاب اسلامی، شکستن امنیت و اقتدار نظام اسلامی است و در کشور ما که ۱۰۰ سال است نیروی انتظامی وجود دارد؛ برای اولین بار بود که کسانی در مقابل پلیس و کسانی که امنیت مردم را تأمین می‌کردند، ایستادند و حتی به آنان اهانت و شهیدشان کردند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: نظامی که امنیت نداشته باشد، هیچ گونه پیشرفت و توسعه نیز نخواهد داشت؛ چراکه امنیت، زیربنای همه پیشرفت های کشور است و بدون امنیت، رسیدن به توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود و اجرای حکم درست خداوند در مقابل متجاوزان امنیت آفرین است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به مسئله حجاب در کشور بیان داشت: حجاب اسلامی حکم خداوند و از مسلمات فقهی دین اسلام است و حتی برخی از علما منکر حجاب را مرتد دانسته اند و هدف اصلی دشمنان نظام در مقابله با حجاب اسلامی این است که از این طریق با نظام اسلامی ایران مقابله کرده و انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند.

ارسال نظرات