۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۷۲۵۸۹۷
آیت الله خاتمی تاکید کرد؛

آمریکا در خط مقدم ناقضین حقوق بشر/ در موضوع تمامیت ارضی کشور قاطع هستیم

آمریکا در خط مقدم ناقضین حقوق بشر/ در موضوع تمامیت ارضی کشور قاطع هستیم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قطعنامه علیه ایران ضمانت اجرایی ندارد، گفت: بیشترین بها را نظام اسلامی به زن داده است و آزادی واقعی اینجاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با قرائت روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: کسی که برای خدا حریم نگه دارد در گرد و غبار فتنه ها گرفتار نمی شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح ابراز کرد: شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و به همین مناسبت این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است همچنین یاد و خاطره عبدالواحد ریگی شجاع و مدافع انقلاب را گرامی میداریم و خوشبختانه قاتل ایشان دستگیر شده و درخواست متدینین مجازات جنایتگاران می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وحدت حوزه و دانشگاه را از آرمان های مکرر امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: دو بازوی توانانی اداره کشور حوزه و دانشگاه هستند و این واقعیتی است که اکثریت دانشجویان ما دانشجویان متدین و علاقمند به انقلاب اسلامی می باشند و آنان را پاره تن خود و تقویت آنان را از واجبات نظام می دانیم البته اقلیتی نیز شان دانشجو را رعایت نکردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اراذل و اوباش شأن دانشجویی شما را از بین می برند چرا از یک عده قاتل حمایت می کنید، از دانشجویان ارزشی این انتظار را داریم که با موضع گیری خود به دشمن نشان دهند دانشجوی انقلابی آب به آسیاب دشمن نمی ریزد.

وی افزود: اگر این تعداد را اقلیت می‌خوانیم به این علت است که از مجموع ۴۰ هزار دانشجو در کشور حدود ۵۰۰ نفر چنین رفتارهایی داشته‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: قاتل خودش می‌گوید من مستحق چند اعدام هستم و به کسانی که او را فریب داده‌اند می‌گوید شما انسان نیستید، آن وقت کسانی به اسم دانشجو از چنین قاتلی حمایت می‌کنند و طوری عمل کرده‌اند که آمریکا و اسرائیل آنها را تحسین می‌کند.

آیت الله خاتمی وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت فکر و اندیشه برشمرد و اذعان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه فیزیکی نیست که در کنار هم بنشینند بلکه وحدت فکر، آرمان و اندیشه است و اقلیتی به این وحدت ضربه می زنند.

امام جمعه موقت تهران جزایر سه گانه را جز لاینفک ابدی ایرانی اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: اخیراً رئیس جمهور چین هم به سمت گاو شیرده رفته و در رابطه با جزایر سه گانه حرف بی ربطی زده است که رئیس جمهور چین باید بداند در موضوع تمایت ارضی با هیچ کس رودربایستی نداریم و قاطع عمل می کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قطعنامه علیه ایران ضمانت اجرایی ندارد، اذعان کرد: بیشترین بها را نظام اسلامی به زن داده است و آزادی واقعی اینجاست و آزادی واقعی در نظام اسلامی می باشد و آمریکا زن برده می خواهد و زنی را می خواهد که هویتش را از دست داده باشد.

وی ادامه داد: آزادی که آمریکا از آن دم می زند بردگی بانوان است و آزادی و شرافتمندی زن در اسلام است و اسلام با آزادی هرزگی مخالف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آمریکا در خط مقدم ناقضین حقوق بشر است، ابراز کرد: یک افتخار در عمرم تحریم آمریکا بر من است و احساس می کنم جهاد تبیین اینجانب اثر داشته و به فضل خدا تا اخر در این سنگر هستم و وحشی گری های شما را افشا خواهم کرد و یک وجب از خا کشور را به دنیا نمی دهم.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امامین انقلاب بیشترین تاکید را در عرصه قانون مداری را دارند، تصریح کرد: نظام اسلامی نظام قانون است و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که همه باید مطیع قانون باشند و امام راحل هم فرموده بود بود که خودتان را با قانون تطبیق بدهید نه اینکه قانون با شما تطبیق داده شود.

وی افزود: قانون شکنی هرج و مرج را به دنبال دارد که خود بدترین منکر است و زمینه ساز هرج و مرج قانون شکنی است لذا برای از بین بردن هرج و مرج باید قانون شکنان منزوی شوند و دفاع از مجرم مبارزه با قانون است، تعجب از کسانی است که از مجرمین حمایت می کنند اگر می خواهید بیانیه بدهید از سیر روح الله عجمیان بدهید که سی نفر او را دوره کرده بودند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: دفاع از انسان خوب است اما به شرطی که خلاف قانون خدا را انجام نداده باشند، چرا از مجرمی که خودش هم به گناهانش اقرار دارد دفاع می کنید و بیانیه می دهید.

وی در خطبه اول با اشاره به تقوای الهی گفت: اساسی‌ترین عنصر جذب خشم الهی بر اساس آیات قرآن، «جرم» است. جرم به معنای عبور از خطوط قرمز خداوند است و برجسته‌ترین جرم از نگاه قرآن، ایستادن در برابر انبیای الهی است که برای دعوت بشریت به صراط مستقیم آمده‌اند.

وی بیان کرد: بنا بر آیات قرآن بدترین گناه در افتادن با انبیا و صالحان خداوند است. ما در عصر پیغمبر و حضور نیستیم؛ بدترین گناه در عصر غیبت، درافتادن و مقابله کردن با جانشینان اولیای الهی است؛ بنابراین درافتادن با ولی فقیه مصداق این مقابله است. درافتادن با نایب امام زمان (ع)، عاقبت خوبی ندارد.

ارسال نظرات