۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۶۱۰۰
نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه، لازمه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

وحدت حوزه و دانشگاه، لازمه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی وحدت حوزه و دانشگاه را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت: تقویت این وحدت لازمه مقابله با جنگ ترکیبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ ترکیبی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در عنوان کرد: علی رغم همه برنامه هایی که در طول تاریخ به خصوص در دو قرن اخیر برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه تدارک دیده شده بود، اما با مجاهدت مجاهدانی چون شهید دکتر مفتح به شهدایی چون شهید آیت الله مطهری و شهید آیت الله دکتر بهشتی شهید دکتر باهنر در طول انقلاب اسلامی و در استان ما و دیگر استان ها هم به برکت تلاش روحانیون، فرهیختگان و اساتید متدین دانشگاه که در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشتند، به اینجا رسیدیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این ایام پربرکت شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در گذشته ریاضی دانان، اطباء، منجّمان و... از متفکران دینی بودند ولی به علت رویدادهایی که به جای خود هم گفته و هم نوشته شده است و با برنامه هایی که در دو قرن اخیر نظام سلطه و زورگویان عالم برنامه ریزی کرده بودند این جدایی به وجود آمد.

امام‌جمعه‌ خرم‌آباد گفت: البته برنامه ریزی این کار مربوط به گردانندگان پشت صحنه دانشگاه بود وگرنه اساتید ما اساتید متدینی بودند؛ حتی قبل از انقلاب اسلامی دانشجویان، انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور داشتند ولی گردانندگان پشت صحنه دانشگاه کسانی بودند که در مسیر تفرقه قدم برمی داشتند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این دو نهاد، در اهداف کلی با هم همراه و همدل‌ بوده و باید در جهت رشد فرهنگ دینی جامعه گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: محتوای دانشگاه در جهت خدمت به مردم باشد و همچنین حوزویان در مسیر رفع نیاز های مردم فعال باشند.

وی گفت: آن روزی که مردم شعارهای انقلاب اسلامی را بر سر دست گرفتند و در این مسیر برخی شهید، برخی آزاده و بعضی جانباز شدند(که بعضی هنوز دردهای جراحت را با خود در جسم و روح دارند و شبانه‌روز خود را به سختی سپری می کنند) و سخن از استقلال گفتند منظور از این استقلال، استقلال در همه زمینه‌ها است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: این استقلال یعنی عدم وابستگی، تحقیقات، پژوهش، فناوری، تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی علم که در درون این همه مفاهیم بلند استقلال نهفته است.

وی با بیان اینکه امروز یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار که مرتباً از سوی کشورهای زورگو و اجتماع عربی، عبری، غربی تحمیل می‌شود را مشاهده می‌کنیم و در چنین شرایطی ما نیازمند وحدت در اهداف مشترک، اهتمام‌جدی‌حوزه‌ و‌ دانشگاه‌ در رفع مشکلات مردم، خنثی سازی تلاش دشمنان هستیم.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: اعتلای فرهنگ اسلامی، تلاش برای استحکام نظام اسلامی، پیاده کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فناور، استقرار عدالت، قضایی و اقتصادی، نفی تبعیض، شایسته سالاری و نفی توصیه های فراقانونی؛ اینها اهداف مشترکی است که حوزه و دانشگاه به عنوان یک قدرت واحد با آنها می‌توانند در جنگ ترکیبی در مقابل زورگویان عالم بایستند و پیروز شوند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات