۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۲۴۲۷۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اغتشاشگران هیچ مبنای استدلالی و عقلی ندارند

اغتشاشگران هیچ مبنای استدلالی و عقلی ندارند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری گفت: اغتشاشگران هیچ مبنای استدلالی، عقلی، فلسفی و دینی ندارند و بی‌هدف وارد میدان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه اخلاق اداری که به مناسبت هفته بسیج در ناحیه مقاومت بسیج بجنورد تشکیل شد، اظهار داشت: در ابتدا باید ببینیم اغتشاشگران از کجا و از چه کسانی الهام گرفته‌اند و الگوی آن‌ها چه کسانی هستند.

وی افزود: زمانی که ما انقلاب کردیم یک منبعی، استدلالی و فتوای مرجع تقلید داشتیم اما در مورد اغتشاشگران طبق نظرسنجی‌ها 60 درصد به خاطر هیجانات جوانی و فضای مجازی بازی‌های فکری و اینترنتی به خیابان آمده و اغتشاش کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: طبق همین نظرسنجی‌ها 15 درصد به خاطر آزادی نامشروع که یک هدف توهمی و ساختگی است به خیابان آمدند البته آزادی نه آن آزادی که اول انقلاب می‌گفتیم بلکه آزادی با الهام از جوامع غربی و در حوزه مسائل جنسی و پوششی را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: بین 10 تا 15 درصد هم به خاطر مشکلات معیشتی به خیابان آمدند البته اگر این ده تا 15 درصد واقعاً به خاطر مشکلات معیشتی به میدان آمده باشند قابل‌اعتنا است و باید به آن فکر کنیم؛ چراکه یک نوع مطالبه گری است که به روش ناصحیح بیان‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: پس می‌بینیم که اکثر افرادی که به خیابان آمده و اغتشاش کردند نوجوانان و جوانانی بودند که هیچ استدلال و مبنای عقلی نداشتند و در ابتدا هم به بهانه فوت خانم مهسا امینی در اعتراض به حضور گشت ارشاد وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: اغتشاشگران در مراحل بعد گفتند علاوه بر ما که اصلاً حجاب و حجاب اجباری را قبول نداریم دیگران هم نباید حجاب را قبول داشته باشند به خاطر همین حرکت‌هایی هم علیه حجاب انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: یک مرحله جلوتر دیدند اگر حجاب را نفی کنند با اسلام چه‌کار کنند چون اسلام به حجاب تأکید کرده به همین دلیل اسلام را هم نفی کردند و بعد از اصل دین اصل نظام اسلامی و اصل ولایت‌فقیه را هدف قرار دادند.

وی اضافه کرد: پس می‌بینیم که اهداف اغتشاشگران نفی امر به‌ معروف و نهی از منکر، نفی پوشش و حجاب اسلامی، نفی دین و نفی ولایت‌فقیه در کل نفی نظام دینی و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اظهار داشت: لذا ما باید ببینیم این اهداف مقدس هستند یا نامقدس و بر اساس این اهداف باید بسنجیم که این اغتشاشات درست یا غلط است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: قطعاً این اهداف به خاطر اینکه اصل دین و اصل نظام اسلامی را هدف قرار داده است نامقدس و نامشروع است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات