۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۲۴۱۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

جایگاه والای «زن» در اسلام/ لزوم توجه به «جهاد تبیین»

جایگاه والای «زن» در اسلام/ لزوم توجه به «جهاد تبیین»
حجت الاسلام رفیعی گفت: اگر امروز دچار فتنه‌ می‌شویم یک دلیلش آن است که پای آموزه‌های دینی آن‌گونه که باید و شاید ننشسته‌ایم لذا جهاد تبیین واجب قطعی و فوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان خراسان شمالی اظهار کرد: دل انسان به درد می‌آید وقتی می‌بینیم عمده افرادی که این روزها در اغتشاشات حضور دارند بانوان و دخترانی هستند که به‌صورت مکشوفه در معابر عمومی و در منظر عامه مردم حضور پیدا می‌کنند و انسان غصه می‌خورد؛ چراکه این افراد می‌توانستند انسان‌های مؤثر و دغدغه مند و پرتلاش و مادران آینده فرزندان این سرزمین باشند؛ اما متأسفانه در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی بابیان این‌که برخی از این منظر به اغتشاشات اخیر نگاه می‌کنند که دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کم‌کار کردند و باید مسئولان فرهنگی کشور توبه کنند، افزود: نگاه ما این نیست، چون معتقدیم در ساعاتی که عده اندکی مشغول ایجاد اغتشاش هستند؛ تعداد قابل‌توجهی از مخاطبان ما که در برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی حضوری فعال و مؤثر داشته‌اند، در منازل خودشان مشغول به همسرداری و خدمت به فرزندانشان هستند و اگر تعدادی از افراد جامعه به دست مجموعه‌های قرآنی، هیئتی و مسجدی به حرکت نیفتادند و هدایت نشدند نشانه ناکارآمدی مجموعه‌های دینی و فرهنگی نیست و باید مراقب باشیم که در این بازی ناامیدی‌ها بازی نخوریم.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: ما معتقدیم باید نیمه‌پر لیوان را هم دید و باید آن‌هایی که برای این انقلاب زحمت کشیدند و فرزندانی تربیت کردند و مادران و خواهرانی شدند برای تربیت نسل حسینی را هم باید دید.

وی اضافه کرد: اگر از 300 هزار شهید دفاع مقدس نام می‌بریم و شهدا را مطرح می‌کنیم، باید بدانیم که در کنار این تعداد از شهدا 300 هزار مادر شهید، 300 هزار پدر شهید، 300 هزار خواهر و برادر شهیدی هم هستند که پای این ماجرا ایستادند و فرزندانشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه حق علیه باطل فرستادند و از دعای سر سجاده آن‌هاست که این انقلاب و نظام را سرپا نگه‌داشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: این ماجرا مسؤولیت ما را از قبل بیشتر می‌کند و به تعبیری باید بگوییم که این‌گونه حوادث وسیله‌ای برای آزمایش ماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانی‌های اخیرشان بدان تأکید دارند اتفاق می‌افتاد، این‌گونه مسائل کمتر می‌شد.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: اگر امروز دچار برخی از فتنه‌ها می‌شویم یک دلیلش آن است که پای آموزه‌های قرآن و اسلام آن‌گونه که باید و شاید ننشسته‌ایم لذا ضمن جهاد تبیین که واجب قطعی و فوری است، باید از آموزه‌های دینی و قرآنی برای رسیدن به تعالی انسان‌های جامعه بهره‌برداری کرد.

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای شعار «زن، زندگی، آزادی» را علیه جمهوری اسلامی به زبان می‌آورند، درصورتی‌که این شعار، شعار اسلام است و پیغمبر اسلام(ص) این موضوع را تبیین نموده است و پای آن ایستاد و سرمایه گزاری کرد ولی عده‌ای امروز به تعبیر غلط از این شعار برای هرزگی و برهنگی استفاده می‌کنند و به خورد فرزندان این مرزوبوم می‌دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: پیغمبر اسلام(ص) در دورانی مبعوث شد که مردم آن زمان، دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند، اما نبی مکرم اسلام به زن جایگاه داد و در آن زمان که مردم از زن به‌عنوان کالا استفاده می‌کردند، ایشان همسر بزرگوارشان را در تعاملات اجتماعی و اقتصادی دخیل کردند و به‌حکم اسلام زنان را در ارث‌ومیراث شریک کردند درصورتی‌که قبل از اسلام این‌گونه نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: قبل از انقلاب تنها دو قطب شرق و غرب مطرح بودند؛ اما با پیروزی رسیدن انقلاب در ایران، جمهوری اسلامی قطب جدیدی در مقابل این دو قطب به وجود آورد به نام اسلام و در ابتدای انقلاب امام راحل(ره) از اضمحلال شوری به‌عنوان قطب شرق خبر دادند و امروز هم مقام معظم رهبری اضمحلال غرب و اسرائیل را وعده داده‌اند و این دشمنان از این مسئله نگران هستند و به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات