۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۷۸۲
دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کرد؛

راهکارهایی برای محرومیت زدایی در کشور

راهکارهایی برای محرومیت زدایی در کشور
اصفهان - حجت‌الاسلام کشوری لزوم ایجاد بازار رایگان برای تجارت مردم را یکی از راه‌های محرومیت زدایی دانست و گفت: محرومیت زدایی پایدار ازمهمترین دستاورد تجارت مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی کشوری در اجلاسیه مجمع بسییجیان کاشان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد، به برخی از مؤلفه‌های دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقق دولت اسلامی در گرو تغییر الگوی آموزش و پرورش است.

وی محرومیت زدایی در کشور را یکی از نیاز‌های تحقق دولت اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه یارانه‌ها منجر به فقر زدایی نمی‌شود، افزود: پرداخت یارانه با هر هدفی که باشد محرومیت زدایی را به ارمغان نخواهد آورد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ایجاد بازار رایگان برای تجارت مردم را یکی از راه‌های محرومیت زدایی در کشور دانست و گفت: محرومیت زدایی پایدار و ارتقاء عقلانیت مردم ازمهمترین دستاورد تجارت مردمی است.

حجت الاسلام کشوری در ادامه آموزش در خانواده را ضروری دانست و یادآور شد: والدین در خانواده علاوه بر تامین نیاز‌های غذایی جسم فرزندان خود، برای غذای روح فرزندان خود نیز باید اهتمام داشته باشند.

وی به لزوم تغییر الگوی قانونگذاری در دولت اسلامی اشاره کرد و با اشاره به اینکه در هر دوره مجلس حدود یکصد قانون به صورت میانگین به قوانین کشور اضافه می‌شود، گفت: هنوز مشخص نشده چه زمانی این قوانین قرار است به مرحله اجرا گذاشته شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: قانون خانواده ۱۵ سال قبل برای تامین مسکن زوج‌های جوان تصویب شده است، اما تاکنون هیچ دولتی این قانون را به مرحله اجرا نگذاشته است.

سرهنگ حمید غمخوار دبیر اجلاسیه مجمع بسیجیان کاشان نیز هدف از برگزاری این اجلاسیه را هم‌افزایی، انسجام و معرفی چهره‌های نخبه و ترویج گفتمان مطالبه گری برای حل مسائل اولویت دار شهرستان کاشان دانست و افزود: همفکری با مجمع نمایندگان و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، قانونگذاری و مطالبه گری و همچنین ظرفیت نخبگان بسیجیان ازدیگر اهداف مجمع عمومی بسیج شهرستان کاشان است.

به گفته وی برای تحقق دولت اسلامی و رونق جریان مطالبه گری و پیشرفت و حل مسائل تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی باید پای کار باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات