۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۲۱۳۶۵

گزارشی از سفر رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به استان یزد

گزارشی از سفر رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به استان یزد
مرکز خدمات حوزه های علمیه در سفر استانی خود به استان یزد با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه، آیت‌الله مدرسی یزدی امام جمعه و مدیران مدارس علمیه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در سفر استانی خود به استان یزد با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه، آیت‌الله مدرسی یزدی امام جمعه و مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در دیدار با آیت الله ناصری گزارشی درباره مهم‌ترین اقدامات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

وی در اظهارات خود به سی و یکمین سالگرد تأسیس مرکز خدمات اشاره کرد و تدبیر شایسته و ارزشمند مقام معظم رهبری در ایجاد مرکز را ستود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل طلاب را تبیین و سپس بحث درمان و رشد خدمات رسانی در این عرصه را توضیح داد.

رئیس مرکز خدمات به هدفمندسازی و بومی‌سازی خدمات معیشتی اشاره کرد و چگونگی ارائه تسهیلات مرکز در خصوص درمان بیماری‌های خاص طلاب و خانواده ایشان را تبیین کرد.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی بازنگری قوانین و مقررات و سیاست‌های مدیریت حوزه‌ها به منظور امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر را خواستار شد.

در ادامه آیت الله ناصری ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات، فعال کردن مساجد و استفاده از ظرفیت‌های مرکز خدمات در این خصوص را خواستار شد.

وی تصریح کرد: مساجد برای پیش‌نمازان و روحانیون امام جماعت می‌بایست به مثابه اداره‌ای مهم تلقی شده و امام جماعت در مسجد نیز می‌بایست به عنوان جایگاه فرهنگی مهم تلقی گردد.

م/گزارشی از سفر رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به یزد

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: پیش‌نمازان می‌بایست با عشق و علاقه و وظیفه‌شناسی هر روزه و در سه وعده در محل کار خود یعنی مسجد حاضر شده و به رتق و فتق امور از جمله ارتباط با جوانان بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به جذب جوانان تأکید کرد و تحول در آموزش و پرورش را اقدامی اساسی و مورد نیاز دانست و این اقدام را فراتر از تدوین یک طرح تحول عنوان کرد.

وی مدرسه را جایگاه مناسبی برای تربیت جوانان دانست و گفت: ساخت مجتمع‌های آموزشی در جوار مساجد می‌تواند ما را در انجام رسالت تربیتی موفق‌تر نماید، با این کار هم می‌توان نیروی متعهد و کارآمد تربیت کرد و هم والدین را به مساجد نزدیک‌تر کرد.

آیت الله ناصری بر سازماندهی سربازان جبهه فرهنگی و تأسیس مدارس غیر حوزوی توسط حوزویان تأکید و گفت: در این بستر می‌توان گام‌های اساسی را برای تربیت نسل جوان برداشت و مرکز خدمات می‌بایست در این امر قدم های مؤثری بردارد.

م/گزارشی از سفر رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به یزد

در ادامه این سفر حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با آیت‌الله مدرسی یزدی امام جمعه بخش مرکزی یزد دیدار و گفت و گو کرد.

وی نگاه باز، آینده‌نگر، جامع الابعاد و جامع‌الاطراف آیت‌الله مدرسی را مورد تمجید قرار داد و نسبت به برخورداری مرکز خدمات استان یزد از رهنمودها و هدایت‌های ایشان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی استفاده مرکز خدمات استان از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراکز آموزشی، رفاهی، پژوهشی و فرهنگی را خواستار شد و همچنین آمادگی مرکز را جهت مساعدت در تکمیل بخشی از نیازمندی‌های ورزشی خانواده‌ها اعلام کرد.

در ادامه، رئیس مرکز خدمات نسبت به شیوه ارائه خدمات معیشتی، درمانی، رفاهی و فرهنگی مرکز توضیحاتی ارائه داد و به هدفمندی خدمات ارائه شده در جهت رفع دغدغه‌های طلاب اشاره کرد.

آیت الله مدرسی نیز ضمن تقدیر از اقدامات شایسته مرکز خدمات در سراسر کشور، پیشنهادهایی را در خصوص رفع مشکل مسکن، هزینه‌های درمانی، هزینه‌های معیشتی بیان کرد و در خصوص همکاری با مرکز خدمات استان قول مساعد داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در ادامه سفر استانی خود با حجج اسلام کارگر و شمس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این جلسه، حجج اسلام کارگر و شمس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان گزارشی از وضعیت مراکز تحت پوشش ارائه و سپس به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

در ادامه، مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران استان مباحث موردنظر را مطرح نموده و از رئیس مرکز خدمات درخواست مساعدت داشتند.

م/گزارشی از سفر رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به یزد

حجت الاسلام والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات پس از شنیدن اظهارات مهمانان مدعو، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت و به برخی از مشکلات مطرح شده پاسخ داد.

وی ضمن تشکر از نظرات مطرح شده، بیان مشکلات و تلاش برای رفع آن را یکی از عوامل پیشبرد اهداف و تعالی سازمان دانست و از مقام معظم رهبری به جهت تدبیر بسیار ارزشمند در ایجاد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقدیر کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در بحث مسکن گفت: از 70 هزار نفر فاقد مسکن در سراسر کشور تنها 15 هزار واحد مسکونی در اختیار قرار داده‌ شده که با توجه به آمار واجدین شرایط این مقدار بسیار ناچیز است که امیدواریم از طریق نهضت ملی مسکن و بنیاد مسکن اقدامات مؤثری انجام گیرد.

وی بازنگری در سیاست‌های مراکز مدیریتی حوزوی که نقش اساسی در امر معشیت ایفا می‌کند را امری ضروری دانست و گفت: ضرورت ملاحظه اقتضائات زمانی و مکانی و همچنین شرایط اقتصادی و فرهنگی در مدیریت حوزه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی همچنین پیگیری مطالبات به حق آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و معیشتی از سوی طلاب را ضروری و تأثیرگذار دانست.

رئیس مرکز خدمات گفت: بومی‌سازی خدمات متناسب با هر استان و تشخیص اهم مشکلات و تلاش در جهت رفع حداقلی آنها، از جمله مواردی است که مرکز خدمات نسبت به آن طراحی و برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی بیان کرد: پیشکسوتان آیینه شاغلین هستند، فلذا برخورد ما با این قشر از اعزه روحانی می‌تواند موجب افزایش و یا کاهش انگیزه در طلبگی محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ابراز داشت: مشاوره‌های قبل از ازدواج و بعد از آن در تحکیم خانواده بسیار تأثیرگذار است که هم مراکز آموزشی و هم مراکز خدمات در این راستا فعالیت می‌کنند اما نیاز به گسترش بیشتری دارد از این رو کارگاه‌های آموزشی نو مزدوجین به همین منظور طراحی و به مورد اجرا در آمده است.

وی افزود: بحث دیگری که در چند ماه اخیر آغاز شده است ایجاد هماهنگی بیشتر با مراکز حوزوی و بازنگری سیاست‌های اجرایی در راستای ارائه خدمات هدفمند است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی بیان کرد: طبیعتاً ارائه خدمات هدفمند به هم‌افزایی و هماهنگی با مراکزحوزوی نیاز دارد که الحمدالله شروع شده است و مراکز حوزوی با یک هماهنگی و وفاق کامل مساعدت می‌کنند تا خدماتی که مرکز ارائه می‌کند در نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون تأثیر خود را داشته باشد.

وی ابراز داشت: حمایت از پژوهشگران از برنامه‌هایی است که نباید فراموش شود و البته اقدامات مهمی نیز در این عرصه صورت گرفته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه خاطرنشان کرد: الحمدالله با مجموعه‌های مراکز مدیریت حوزه ارتباط برقرار شده است تا حمایت مناسبی از پژوهشگران انجام داده و نیازمندی‌های اولیه آنها را برطرف کنیم تا در حوزه پژوهش نیز شاهد پیشرفت‌های مؤثری باشیم.

ارسال نظرات