۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۲۰۹۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم مسلح شدن نسل جوان به سلاح علم

لزوم مسلح شدن نسل جوان به سلاح علم
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم مسلح شدن نسل جوان به سلاح علم تأکید کرد و گفت: علم عزت آفرین و اقتدارآفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در هنرستان زنده یاد ارباب تقضلی، گفت: در صبحگاه مدارس هر روز یک صفحه از قرآن با توضیح آن تلاوت شود.

وی افزود: اگر اغتشاشگران در فتنه اخیر اقدام به آتش قرآن کردند برای این است که خداوند در قرآن به حکومت دینی تأکید دارد، اما آمریکا و اسرائیل و اروپا حدود دویست سال است تبلیغ ضد دینی دارند و معتقدند با دین نمی‌توان کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و اروپا اگر با حجاب مخالفت می‌کنند برای این است که معتقدند کشور با حجاب پیشرفت نمی‌کند و پیشرفت کشور را در گرو کنار گذاشتن دین از حکومت و سیاست می‌دانند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ضد دینی رضاخان در ایران ممنوع کردن مجالس اهل بیت (ع) است، یادآور شد: در دوره رضا خان مراسم عزداری اهل بیت (ع) به صورت مخفیانه و زیر زمینی برگزار می‌شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی دیگر از اقدامات ضد دینی رضاخان کشف حجاب و مبارزه با حجاب دانست و ابراز داشت: ماموران رضا خان حتی در قم و در جوار آستان حضرت معصومه (س) چادر را از سر بانوی محجبه کشیدند.

به گفته وی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ در ایران داشتن حجاب ممنوع بود به طوریکه ماموران رضا خان در مسجد گوهرشاد مشهد مردم را که نسبت به کشف حجاب رضاخانی تجمع کرده بودند به گلوله بستند و در آن حادثه ۵۷ کامیون جسد از مسجد گوهر شاد خارج کردند.

حجت الااسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) طاغوت زمان را که در مقابل آمریکا خوار و ذلیل بود سرنگون کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران و نه شرقی و نه غربی از زیر سلطه استکبارجهانی خارج شدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی که یک حکومت دینی بود همه دنیا حتی کشور‌های عربی با آن و مخالفت و مقابله کردند و برای نابودی انقلاب اسلامی جنگ ۸ ساله را به ایران تحمیل کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نقشه ایران که در دوره قاجار سه برابر نقشه امروز بود در زمان پادشاهان نالایق قاجار و پهلوی بخش عظیمی از خاک ایران جدا شد، اما در ۸ دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمن در ادامه داعش را به وجود آورد تا با اشغال سوریه و عراق و تشکیل دولت اسلامی عراق و شام، ایران را اشغال و منطقه را به رژیم صهیونیستی تقدیم کنند، اما داعش را که مدعی بودند هیچکس قدرتی توان نابودی آن را ندارد با تشکیل حشد الشعبی به فرمان آیت الله سیستانی و کمک حاج قاسم بعد از ۶ سال طومار داعش را درهم پیچیدند.

وی افزود: همه توطئه‌های دشمن طی ۴۰ سال گذشته توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب نقش برآب شده است و امروز که از راه نظامی نتواسته اند به اهداف خود برسند تنها راه مقابله با نظام و اسلام را ایجاد اغتشاش و برهم زدن امنیت و آرامش مردم دیده اند.

به گفته وی در فتنه اخیر به بهانه مرگ مهسا امینی تمام شبکه‌های اجتماعی دشمن از جمله دو مرکزاعتدال ریاض در عربستان و منافقین در آلبانی به کمک اغتشاشگران آمدند و آن‌هایی که در رابطه با شهادت حاج قاسم طی دو سال ۱۶ میلیون مطلب نوشته بودند در رابطه با مهسا امینی طی یک هفته نخست ۵۵ میلیون مطلب نوشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان تأکید کرد و به لزوم شناخت از حق و جبهه حق و باطل اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکا امروز به دنبال برگردانیدن ایران به دوران ذلت محمدرضا پهلوی است، اما مردم ایران با دو راهپیمایی غرورآفرین اخیر و با حضور خود در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنی زدند که قرآن و پرچم و مامور نیروی انتظامی را به آتش کشیده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه علم سبب تکامل انسان و جامعه است و جنگ امروز کشور‌ها با یکدیگر جنگ بین علم و جاهلیت است و کسی که علم دارد سواره است و جاهل پیاده است و سواره بر پِیاده برتری دارد و در مسابقه بین عالم و جاهل این عالم است که پیروز است، از نسل جوان خواست خوب درس بخوانند تا ملا شوند و در کسب علم به حداقل‌ها قناعت نکنند و تا رسیدن به اوج و قله علم و دانش تلاش کنند.

وی به لزوم مسلح شدن نسل جوان به سلاح علم تأکید کرد و با بیان اینکه علم عزت آفرین و اقتدار آفرین است و برای همین است که دشمن به دنبال زدن نخبه‌های علمی ایران است، افزود: امت اسلامی برای پیروزی در عرصه جهانی تنها یک راه پیش رو دارند آن هم مسلح شدن به سلاح علم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین نسل جوان را به داشتن تقوا و حفظ دین دعوت کرد و اضافه کرد: حفط دین در حفظ قران و روایات اهل بیت (ع)، انجام واجبات و ترک محرمات است و برای داشتن آینده بهتر و درخشان علمی و معنوی احترام به پدر و مادر و توجه به نماز اول وقت انسان را به مقامات عالی می‌رساند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات