۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۲۰۷۹۷
حجت‌الاسلام ملک زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا مطرح کرد؛

لزوم افزایش هزینه فتنه‌گری/ قوه قضاییه قاطعانه با حامیان فتنه برخورد کند

لزوم افزایش هزینه فتنه‌گری/ قوه قضاییه قاطعانه با حامیان فتنه برخورد کند
استاد حوزه گفت: اگر قوه قضاییه قاطعانه با اغتشاشگران و حامیانشان برخورد کند، می‌توانیم مطمئن باشیم که نظام اسلامی در برابر این فتنه گری‌ها بیمه خواهد شد.

اشاره: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان که در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری نیروی انتظامی انجام شد، به‌خوبی درباره نقش برخی از خواص که با بی‌بصیرتی‌شان، در آتش فتنه اخیر دمیدند، سخن گفتند. بیانات رهبر انقلاب درباره ایشان روشن و واضح بود. در همه فتنه‌ها یا با سکوت این خواص و یا با بی‌بصیرتی این خواص، همیشه شاهد این بودیم که هزینه‌های سنگینی به کشور وارد ساخته شد.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ حجت‌الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رفت تا با وی درباره ابعاد فتنه‌گری برخی از اهل علم که در حقیقت مطرودین حوزه هستند و بلافاصله با صدور پیام‌ها و سخنانی جو جامعه را نسبت به درگذشت خانم مهسا امینی ملتهب ساختند، همچنین لزوم محاکمه این افراد گفت‌وگو کند.

رسا ـ نقش برخی از علمای حوزه علمیه در دمیدن به آتش اغتشاشات با صدور پیام‌ها یا سخنان‌شان چه بود؟

در خصوص فوت خانم امینی و همچنین وقایعی که بعد از آن اتفاق افتاد، یک سری از خواص از جمله برخی از علمای حوزه مواضعی گرفتند که متأسفانه با توجه به اینکه حساب شده نبود و قبل از تحقیق و اعلام دلایل وقوع این حادثه از سوی مراجع ذی‌صلاح صورت گرفت، بر دمیدن به اغشاشات تأثیر گذار بود. این سخنان در حقیقت باعث شد که مقداری شاهد باشیم که جو جامعه ملتهب شود.

همیشه خواص ما در فتنه‌های مختلف دوگونه عمل کردند. البته خواصی که در این مصاحبه ما درنظر داریم، خواصی هستند که متأسفانه از بصیرت کافی برخوردار نیستند. باید درنظر داشت که همواره خواص با بصیرت به موقع در صحنه حضور داشتند و همیشه از موازین و اصول انقلاب دفاع کردند و هیچگاه اجازه ندادند که عملکرد آن‌ها مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

برخی از خواصی که از بصیرت کافی برخوردار نیستند و همین طور برخی از کسانی که امروز در جایگاه‌هایی از حوزه علمیه هستند و به‌عنوان خواص حوزوی شناخته می‌شوند نیز گاهی اوقات مواضعی اتخاذ می‌کنند که حساب شده نیست.

یک خانم جوانی در این اتفاق به هر حال بر اثر تخلفی که در قضیه حجاب انجام داده بود به مرکز آموزشی پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی منتقل می‌شود که در آنجا بر اثر اتفاقی که تمام شواهد حاکی از این است که ین اتفاق کاملاً طبیعی بود، از دنیا می‌رود. نکته در اینجاست که برخی از افراد حساب نشده و بدون اینکه نتیجه‌ای اعلام شود اعلام موضع کردند و باعث شدند که آتش فتنه روشن شود.

مسلماً این افراد در این اتفاق در شدت گرفتن فتنه و ازدیاد التهاب در جامعه تأثیرگذار بودند. کسانی که چنین نقشی داشتند مسلم است که در هر لباس و جایگاهی که هستند، وظیفه دارند که این اشتباه را جبران کنند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند الآن که قضایا روشن شد و از طرفی جایگاه فتنه گران مشخص شد و معلوم شد کسانی که این سوء استفاده‌ها را کردند، دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، قطعاً باید این خواص اعلام موضع کنند و اشتباه خودشان را جبران کنند.

رسا ـ مواضع دوپهلو و حزبی این افراد چه نقشی در فتنه‌ها دارد؟ برای مثال ما شاهد بودیم که این افراد در قضیه خانم میترا استاد، بحث خیانت و ... را مطرح کردند تا خون این خانم پایمال شود، از طرفی چرا این مطرودین حوزه علمیه همچنان که به سرعت درباره خانم مهسا امینی موضع گرفتند؛ اما هنوز دربرابر شهادت نیروهای بسیجی، هتک حرمت به قرآن و حجاب یا کشته شدن دختران افغانستانی در کابل سکوت کرده‌اند؟

همان طور که اشاره کردید، این تفاوت اعلام موضع در اعلام ناراحتی در خصوص فوت خانم جوانی که به نام مهسا امینی اخیراً از دنیا رفت و نیز بی‌تفاوتی‌شان در برابر اتفاقات مشابهی که به مراتب گاهی سخت‌تر، سهمگین‌تر و ناراحت کننده‌تر بودند، نشان می‌دهد که این افراد متأسفانه خواسته یا ناخواسته در جبهه و زمین دشمن بازی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان تعبیری که داشتند این بود که ایرانیان خائن خارج از کشور باعث می‌شوند این چنین فتنه‌هایی ایجاد شود. قطعاً آن ایرانیان خائن که چه در داخل و چه در خارج به دنبال این هستند که فتنه‌ها را ایجاد کنند، این افراد و خواص با مواضعی که در این زمان اتخاذ می‌کنند، هیزم فتنه‌های آن افراد را آماده می‌کنند.

ایرانیان خائن سه دسته هستند؛ دسته اول منافقین هستند. آن‌ها در پرونده سیاه خودشان سابقه کشتار 17 هزار نفر از مردم عادی از کودک، نوجوان، پیر، زن و مرد را در پرونده سیاه خود دارند. آن‌ها یک چنین سابقه و جنایت تاریخی دارند که هفده هزار شهید را در این پرونده سیاه خود ثبت کرده‌اند.

گروه دوم از ایرانیان خائن که این خواص در زمین آن‌ها بازی می‌کنند و به نفع‌شان هم عمل می‌کنند، ایرانیان خائنی هستند که ما به این افراد تجزیه طلب می‌گوییم. آن‌ها کسانی هستند که به آرمان و خاک کشور خودشان خیانت می‌کنند. آن‌ها از هر گروهی و چه در میان اقوام مختلفی که در ایران حضور دارند، نفوذ می‌کنند و به دنبال این هستند که خاک این سرزمین را تکه تکه کنند. این افراد خواص باید توجه داشته باشند که دارند در زمین این‌ها بازی می‌کنند و هیزم آتشی که این فتنه‌گران ایجاد می‌کنند را فراهم می‌آورند.

گروه سوم از ایرانیان خائن خارج از کشور علاوه بر منافقین و تجزیه طلبان، سلطنت طلبانی هستند که در رژیم منحوس پهلوی به رژیم پهلوی وابسته بودند. رهبر معظم انقلاب از این گروه به گاو شیرده تعبیر کردند؛ زیرا این گروه به آمریکا و سران غرب وابستگی دارند و هیچ زمان به فکر منافع ملت ایران نبوده‌اند. در واقع این خواص با مواضع دو پهلوی خودشان نشان می‌دهند برای منافع ملی هیچ ارادتی قائل نیستند.

آن‌ها به فکر تأمین خشنودی، مصالح و منافع این ایرانیان خائن هستند که همیشه به دنبال به راه انداختن این فتنه‌ها با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و اعراب مرتجعی که در رأس آن‌ها، عربستان سعودی قرار دارد. بنابراین خواص باید توجه داشته باشند که با اعلام مواضع دوگانه، دارند چه خیانت بزرگی مرتکب می‌شوند. آن‌ها قطعاً باید درصدد جبران در بیایند و اگر آن‌ها جبران نکنند، قطعاً پیش ملت و تاریخ بزرگ کشور ایران روسیاه خواهند بود.

رسا ـ حکم این افراد که بدون علم به نظام اتهام قتل زده‌اند چیست و چه برخوردی باید با آنها صورت بگیرد؟

این افراد به هر حال مرتکب جرم شدند. جرم این خواص باید با صلابت از سوی قوه قضاییه بررسی شود. میزان نقش آن‌ها در این فتنه‌ای که ایجاد شد و خسارات سنگینی که به کشور وارد شد و کشته‌هایی که صورت گرفت و خون‌های که ریخته شد، در محاکمه این خواص تأثیر گذار خواهد بود.

طبیعی است که قوه قضاییه باید با قاطعیت به جرم این افراد رسیدگی کند. اگر قوه قضاییه بخواهد در برابر عملکرد کسانی که دارند در زمین دشمن بازی می‌کنند و عوامل فتنه هستند یا زمینه فتنه سازی را ایجاد می‌کنند کوتاهی کند، پرونده‌ این اتفاقات، جنایات و صدمه‌های هنگفتی که به کشور، ملت و منافع ملی وارد می‌شود، بسته نخواهد شد. قطعاً قوه قضاییه باید با صلابت و قاطعیت با این گونه مواضع غیراصولی، غیرقانونی و مواضعی که زمینه شکل گیری فتنه را فراهم می‌کند، برخورد کند تا پرونده این طور افراد و کسانی که اینطور فتنه سازی‌ها را مرتکب می‌شوند با محاکمه و مجازات بسته شود.

در حقیقت اگر قوه قضاییه با قاطعیت رفتار کند، ما می‌توانیم مطمئن باشیم که انقلاب و نظام در برابر این فتنه گری‌ها بیمه خواهد شد. همانطور که تا کنون این روند وجود داشته است. هر فتنه‌ای که ایجاد شده است، این فتنه‌ها با حضور و هوشیاری ملت خنثی شده است. بنابراین وظیفه قوه قضاییه این است که با این افراد با قاطعیت رفتار کند. دستگاه قضایی باید هزینه ایجاد فتنه را برای این افراد افزایش بدهد. اگر هزینه فتنه‌گری برای این افراد افزایش پیدا نکند، چه این خواصی که در میان حوزه حضور دارند و چه کسانی که در میان بازیگران، هنرمندان و سلبریتی‌ها، در هرجا و هر لباسی که هستند، اگر هزینه فتنه‌گری برای این افراد افزایش پیدا نکند، پرونده این فتنه‌گری‌ها بسته نخواهد شد.

رسا ـ از فرصتی که در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید، سپاسگزارم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات