۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۷۷۱۸
شاهچراغی:

حضور در میدان ویژگی دولت سیزدهم است

حضور در میدان ویژگی دولت سیزدهم است
استاندار قم با حضور در جمع اهالی رسانه استان قم جزییاتی از طرح مسکن ملی، مصوبات سفر استانی دولت، فرودگاه قم و کارخانه چادر مشکی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شاهچراغی استاندار قم عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در ساختمان استانداری قم برگزار شد، گفت: هفته دولت ایام و فرصتی برای پرداختن به آنچه انجام گرفته و آنچه باید انجام داد، می باشد و باور داریم این دولت در مسیر شهیدان رجایی و باهنر گام بر می دارد.

وی افزود: ما میراث دار مشکلاتی از گذشته بودیم و گره هایی را با اختیارات دولت سیزدهم بواسطه سفر دولت به قم و اختیارات استانداری برطرف کرده ایم و در یک جمله باید گفت تبلور دولت مردمی باید حضور در میدان و عرصه باشد.

شاهچراغی با بیان اینکه مسائل اساسی مردم در سفر دولت مطرح شد، ابراز کرد: از همین روزهای اخیر سازوکارهای مطرح کردن نیازهای مغفول مانده در دوره قبل را بررسی و در سفر دوم پیگیری خواهیم کرد البته در سفرهای به تهران نیازهای استان و مردم قم را پیگیری کرده ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۱۴۲مصوبه را تا به امروز پیگیری کرده ایم که برخی در هفته دولت افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: دولت در تامین اعتبار جلوتر از جدولی است که تهیه کرده بودند لذا این امید می رود که بتوانیم تمام پروژه های سفر دولت را تا پایان سال ۱۴۰۲به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: در پی اعتراضات مردمی نسبت به ریل های متروکه شهرداری متولی اجرا جایگزین شد و با هماهنگی های لازم با ستاد و نهادهای مختلف تصمیم بر جمع آوری تعیین تکلیف این بخش شد، همچنین موضوع مسکن از دیگر وعده های دولت در استان بود که تا به امروز ۱۲۸هزار نفر ثبت نام کردند که ۹۲هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

استاندار قم با تشریح شرایط پروژه مسکن ملی خاطرنشان کرد: عمده مسکن ملی در پردیسان و بخشی متعلق به بافت فرسوده می باشد، ۵۶۰هکتار با تلاش های شبانه روزی طرح آماده و دسترسی مردم به همه مراکز مورد نیاز در نزدیکترین نقطه به محلات پانزده گانه دیده شده است.

شاهچراغی با اشاره به کارخانه چادر مشکی قم اظهار کرد: موضوع کارخانه چادر مشکی پیگیری شده که از پروژه های بزرگی است که بخش مهمی از نیازهای مردم کشور را تامین خواهد کرد.

وی درباره تکلیف منوریل و فرودگاه قم تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهر قم فرودگاه از مطالبات مردمی است که دولت نیز به اجرایی کردن آن اهتمام دارد.

شاهچراغی اشاره ای نیز به موکب های استان قم در عراق، مرز مهران و شهر قم داشت و ابراز کرد: قم ۱۴۵موکب در خاک عراق، ۵موکب در مرز مهران و در قم نیز همکاری با ستاد مردمی اربعین خواهیم داشت و زائرین در مسجد مقدس جمکران اسکان داده می شوند.

ارسال نظرات