۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۱۷۶۹۸
رئیس هیأت امنای جامعه الزهرا مطرح کرد؛

جامعه الزهرا، حاصل ژرف اندیشی امام راحل

جامعه الزهرا، حاصل ژرف اندیشی امام راحل
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: جامعه الزهرا نهاد مهمی است که حاصل ژرف اندیشی امام راحل بود و تلاش های فراوانی از سوی بانوان صورت گرفته ک باید گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس هیأت امنای جامعه الزهرا در جلسه بزرگداشت سالروز تأسیس جامعه الزهرا به فرمان امام خمینی، که با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه در سالن جلسات حوزه مدیریت برگزار شد گفت: برخی از خواهرانی که در جامعه الزهرا سال‌ها تحصیل کردند در کشور‌های اروپایی حضور مؤثر و پر برکتی داشتند و برای تشنگان راه حق ترویج دین را انجام دادند.

وی افزود: اگر به مبلغین و تربیت یافتگان خارجی جامعه الزهرا و فعالیت‌های آن‌ها نگاه شود برکات جامعه الزهرا بیشتر دیده می‌شود؛ شجره ۳۸ ساله‌ای را شاهد هستیم که با زحمت فوق العاده و دعا‌های فراوانی شکل گرفته و آن روزی که امام این شجره را تأسیس کردند بزرگ‌ترین علمای وقت را برای هیأت مؤسس تعیین کردند و این امر نشان از نگاه امام دارد، زیرا دید و نگاه بلند و ژرف امام برای ما به خوبی روشن است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حمایت‌های رهبری از جامعه الزهرا نیز نباید از یاد ما برود، تأکید کرد: نگاه به آینده بسیار اهمیت دارد، زیرا ژرف اندیشی حضرت امام و نگاه این رهبر بزرگ به آینده سبب شد بانوان، همسران و فرزندانمان در یک محیط تربیت شوند و در عرصه اجتماعی فعال باشند و ما نیز باید برای آینده بانوان در این نهاد برنامه داشته باشیم؛ امروز دشمنان زنان را هدف گرفتند و با مشاهده این راه بدخواهان دلیل حمایت‌های بی دریغ رهبری و امام را می‌فهمیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهار داشت: همت و تلاش مضاعف عزیزان جامعه الزهرا جای تشکر دارد و لازم است برای رسیدن به قله مطلوب همچنان تلاش کنند؛ تلاش و همت عزیزان در شورای سیاست گذاری را لازم داریم و در کنار روال تحصیلی جاری که باید عالمانه و دقیق باشد بایسته‌های جدیدی نیز هدف است که باید به آن برسیم؛ لازم است برای تأثیرگذاری در جامعه بانوان خود را تربیت کنیم و در مقابل موج هجوم بنیان کن در میان مردم تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است خواهرانی را تربیت کنیم که مجهز به نیازمندی‌های روز باشند، گفت: توصیه می‌کنم از هم اکنون برای چهلمین سال تأسیس جامعه الزهرا برنامه‌ای تدارک دیده شود تا زحمات خواهران طلبه در یک نمایشگاه دیده شود و در مجموع ثمره اندیشه امام و حمایت‌های بی دریغ رهبری در منظر همگان قرار گیرد.

رئیس سابق مرکز خدمات تصریح کرد: لازم است ویژگی‌هایی که خانم مسلمان تربیت شده باید داشته باشد تبیین کنیم و به وضع موجود بسنده نکنیم و اگر قانع به وضع موجود شدیم اول افول‌مان هست.

ارسال نظرات