۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۱۷۶۴۹

هزینه‌های گزاف شباهت به الگو‌های زیبایی مجازی

هزینه‌های گزاف شباهت به الگو‌های زیبایی مجازی
هر چند سلامتی با اضافه‌وزن ارتباطی مستقیم و منطقی دارد، اما استفاده از رژیم‌های لاغری غیراصولی اینترنتی یا دارو و روش‌هایی همچون پیکرتراشی یا همان بادی کانتورینگ هم گاهی‌وقت‌ها اگر مضراتش بر سلامتی از اضافه‌وزن بیشتر نباشد، کمتر نیست،
اما وقتی ساعت‌ها در فضای مجازی حضور داریم، برای لاغر و تبدیل شدن به مانکن‌هایی که در برابر دیدگان‌مان به تصویر می‌کشند و ذائقه ما را به سمت و سوی آن‌ها می‌برند در موضعی منفعلانه قرار می‌گیریم.

بسیاری از دارو‌های لاغری تبلیغ‌شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یا لاغری و خوش‌اندام شدن با انواع و اقسام جراحی‌ها، دارای عوارضی جبران‌ناپذیر است و سلامت و حتی جان فرد را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که چاقی یا لاغری و ظاهر اندام افراد در کنار تاثیرپذیری از مولفه‌هایی همچون تغذیه و ورزش از ژنتیک ما هم اثر می‌پذیرد!

بنابراین حتی در صورت رعایت اصول تغذیه‌ای و ورزش متناوب هم ممکن است خیلی از ما شبیه فلان بازیگر هالیوودی یا فلان مدل فعال در فضای مجازی نشویم!

اما فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تلاشند تا بیش از چیزی که باید، ما را به سمت تمرکز بر ظاهر و بدن‌مان سوق دهند! این‌گونه می‌شود که خیلی از ما و به‌خصوص گروه‌های جوان، نوجوان و بیشتر خانم‌ها ساعت‌هایی از روز را در مقابل آینه می‌ایستند، خود را مورد وارسی قرار می‌دهند و با الگو‌هایی از زیبایی که در اثر القای شبکه‌های اجتماعی در ذهن‌مان جای گرفته، خود را مقایسه می‌کنند. همین مقایسه هم موجب می‌شود تا به سمت و سوی عمل‌های جراحی زیبایی و استفاده افراطی از لوازم آرایشی کشیده شوند. این تمرکز بر بدن و ظاهرگرایی، خیلی وقت‌ها برای افراد گران تمام می‌شود. برای آن‌که هزینه گزاف غلبه چنین نگاهی را دریابید، کافی است تا به آمار شکایت از جراحان زیبایی نگاهی بیندازید.
نویسنده زهرا چیذری - گروه جامعه
ارسال نظرات