۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۱۴۹۴۶
استاد حوزه علمیه:

تجلیل از امام علی به منزله گرامیداشت انسانیت و عدالت است

تجلیل از امام علی به منزله گرامیداشت انسانیت و عدالت است
مازندران - استاد حوزه علمیه با بیان این که غدیر هویت ما است، گفت: امروز که عصر شکوفایی اسلام است باید بیش از پیش به مسأله غدیر توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه، استاد حوزه علمیه در گردهمایی روحانیان مرکز استان که به مناسبت ایام دهه غدیر برگزار شد با بیان این که غدیر هویت ما است، گفت: امروز که عصر شکوفایی اسلام است باید بیش از پیش به مسأله غدیر توجه شود.

وی، وحدت و اتحاد روحانیت در جامعه را عامل مهمی در پیشبرد اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب دانست و افزود: روحانیت در این دهه مبارک باید مسأله غدیر و ولایت را بیش از پیش در جامعه ترویج کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امروز دنیا تشنه عقل و عدل است، ادامه داد: سیره عملی امام علی(ع) در دوران حکومتشان به گونه ای بود که هنوز هم نام ایشان به عظمت یاد می شود.

استاد حوزه علمیه به عهد نامه مالک اشتر اشاره کرد و با بیان این که جهان بشریت اگر می خواهد روی عدالت را به خود ببیند باید به این عهد نامه رجوع کند، افزود: باید با علم و عدالت دنیا را تغییر دهیم و این مسأله تنها در مکتب امام علی(ع) قابل دسترسی است.

وی، تجلیل از امام علی(ع) را تجلیل از انسانیت و عدالت دانست و خاطرنشان کرد: باید برجستگی های حکومت امام علی(ع) و سیره ایشان را امروز در بستر فضای مجازی ترویج کنیم.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن دهه غدیر تأکید کرد و گفت: باید غدیر را عاشورایی برگزار کنیم.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران نیز در این هم اندیشی از برگزاری همایش استانی غدیریون عصر امروز در مرکز استان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان، ۲۷ مهر ماه در ساری اشاره کرد و گفت: پانزدهم مرداد ماه آخرین فرصت برای ارسال مقالات به دبیرخانه این گنکره علمی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات