۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۱۴۸۶۲
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری ارزیابی اساتید سطح دو حوزه علمیه مازندران

جزئیات برگزاری ارزیابی اساتید سطح دو حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مصاحبه علمی اساتید متقاضی تدریس در مقطع سطح دو استان مازندران برگزار شد.

خانم فاطمه هدایتی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری مصاحبه علمی اساتید متقاضی تدریس در مقطع سطح دو استان خبر داد و گفت: متقاضیان تدریس در مقطع سطح دو، پس از فراخوان مدیریت حوزه علمیه استان و معرفی از سوی مدارس علمیه، دعوت به آزمون کتبی شدند.

وی، ارائه مجوز لازم به متقاضیان تدریس در سطح دو حوزه علمیه خواهران را از جمله اهداف برگزاری این ارزیابی عنوان کرد و افزود: انجام این مصاحبه علمی که با استعداد یابی از ظرفیت فارق التحصیلان و دانش آموختگان همراه خواهد بود موجب بهره گیری از این پتانسیل های علمی و تبلیغی در سطح مدارس علمیه خواهد شد.

خانم هدایتی با بیان این که از میان ۶۲ داوطلب ثبت نام شده، ۴۷ نفر از اساتید در آزمون کتبی شرکت کردند، تصریح کرد: داوطلبانی که موفق به اخذ نمره لازم در آزمون کتبی شدند برای انجام مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که اساتید ارزیاب مطابق با منابع اعلام شده برای مصاحبه از سوی مرکز، ارزیابی متقاضیان را انجام خواهند داد، بیان داشت: نتایج ارزیابی نیز پس از ثبت در سامانه و اعلام رسمی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، به مدارس و اساتید مورد نظر اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبینی که نمره قبولی را در آزمون شفاهی کسب کردند، وارد مرحله مصاحبه عمومی و تست روانشناسی خواهند شد و پس از اتمام مراحل اعلام شده و قبولی نهایی در آزمون مصاحبه و دوره بدو خدمت، مجوز لازم به آنها اعطا تا بتوانند در مدارس سطح دو تدریس کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ۲۴۵ استاد فعال در مدارس سطح دو، سه و چهار با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی در حال تدریس هستند، گفت: اساتید سطح دو باید تحصیلات خود را در سطح سه حوزه علمیه به اتمام رسانده باشند و رشته مجوز با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد و یا مدرک سطح دو حوزه علمیه آنها به همراه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه در رشته همخوانی داشته باشند.

وی، حد نصاب امتیاز لازم در این ارزیابی را بیش از 70 درصد عنوان کرد و گفت: مجوز های صادر شده هر ساله تمدید اعتبار می شوند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات