۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۱۴۲۳۹
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

در زمینه تبلیغ «غدیر» از همه ظرفیت های موجود استفاده شود

در زمینه تبلیغ «غدیر» از همه ظرفیت های موجود استفاده شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین اختری پرداختن غدیر و بیان عظمت نهج البلاغه را امری ضروری عنوان کرد و افزود: باید در تبلیغ این مهم از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در پیش نشست نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان که در ساری برگزار شد، از مازندران به عنوان استانی ولایت مدار یاد کرد و گفت: حکومت علویان در مازندران با مهاجرت آل علی به این منطقه پایه گذاری شد.

وی، ولایت اهل بیت(ع) را از اصول قرآنی دانست و افزود: مسأله ولایت حضرت علی(ع) مورد اتفاق همه فرق اسلامی است و مسأله خلافت و ولایت را بسیاری از علمای اهل سنت از هم جدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه ولایت مربوط به امام علی(ع) است و هیچ کس برای خلفا ولایت قائل نیست، تصریح کرد: بیش از 300 آیه قرآن مربوط به علی و اولاد علی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام علی(ع) غیر از منزلت پیامبری در همه چیز با پیامبر گرامی اسلام یکی است، خاطرنشان کرد: اما در عین حال امام علی(ع) جزء مظلوم ترین مخلوقات خداوند است.

وی، حب به امیر المؤمنین(ع) را سپری برای انسان دانست و تصریح کرد: امروز باید از هر ظرفیتی برای تبلیغ غدیر و بیان عظمت ولایت در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در بخش دیگری از سخنان خود به عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی علی رغم همه توطئه ها و دشمنی ها با قدرت و عظمت در حال پیشرفت است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه از روز اول استقرار نظام اسلامی تا به امروز، حرکت انقلاب اسلامی با قدرت ادامه دارد، افزود: اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری و این بیداری اسلامی و موج اسلام گرایی و این پیروزی های خدادای روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول 43 سال اخیر حتی یک مرحله هم عقب نشینی نداشته است، تصریح کرد: عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره با پیشرفت همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در بخش پایانی سخنان خود پرداختن مسأله غدیر و بیان عظمت نهج البلاغه در جامعه را امری ضروری عنوان کرد و افزود: باید در تبلیغ این مسأله مهم از همه ظرفیت های موجود استفاده شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات