۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۷۱۲۵۱۲

آیا ارز ترجیحی دارو حذف می شود ؟

آیا  ارز ترجیحی دارو حذف می شود ؟
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت سیاست گذاری باثباتی در مورد حذف یا اختصاص ارز ترجیحی دارو ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آقای سامه یَح به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تولیدکنندگان و وارد کنندگان دارو و مواد اولیه سردرگم هستند و نمی دانند شرایط ارزی چگونه است؛ واردات کنندگان به همین علت دچار مشکل شده اند و برخی داروها از ۹۰ هزار تومان به ۴۶۰ هزار تومان رسیده است.

با گمانه زنی ها برای حذف ارز ترجیحی دارو، پیش از آغاز امسال رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به وزیر بهداشت با حذف ارز ترجیحی دارو مخالفت کرد.

مجلس در قانون بودجه امسال به دولت اجازه داد در صورت حذف ارز ترجیحی دارو، زیان مصرف کنندگان را از راه بیمه‌ها و جایگزین مطمئن جبران کند تا کالاها و خدمات با قیمت پایان شهریور ۱۴۰۰ ارائه شود.

به تازگی رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان غذا و دارو دستور داده افزایش قیمت دارو در کشور را بررسی کند.

در گفتگویی که رئیس کمیسیون بهداشت با خبرگزاری تسنیم داشته، آقای شهریاری گفته "مستندات افزایش ۳ تا ۴ هزار قلم دارو را که بخشی از آن پارسال و برخی امسال افزایش قیمت داشتند، به رئیس جمهور ارائه کرده است."

او از برگزاری نشستی با وزیر بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو خبر داد که پس از آن قرار شده مسئولان این سازمان ظرف ۲ هفته با ارزیابی افزایش قیمت دارو، نتیجه آن را به رئیس جمهور ارائه کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین گفته درباره افزایش قیمت دارو به رئیس جمهور نامه نوشته است.

آقای سامه یح عضو این کمیسیون گفت که تاکنون "یک میلیارد دلار ارز برای دارو اختصاص داده شده که از آن برای تسویه بدهکاری های پارسال و واردات مقداری مواد اولیه استفاده شده است."

ارسال نظرات