۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۰۸۷۶۰

«زمستان بی شازده»؛ روایتگر نقش نوجوانان در انقلاب

«زمستان بی شازده»؛ روایتگر نقش نوجوانان در انقلاب
انتشارات سوره مهر کتاب «زمستان بی شازده» اثر فاطمه نفری را منتشر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «زمستان بی شازده» اثر فاطمه نفری در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این رمان نوجوان چندین بار تجدید چاپ شده است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به پرداختن به رویداد‌های تاریخی انقلاب ایران و تلفیق آن با ادبیات نوجوان اشاره کرد.

خلق شخصیت‌های حماسه آفرین حتی در شکل و اندازه نوجوانش زمانی اصالت دارد که در دوره‌های تاریخی تعریف شوند. این ویژگی در کتاب «زمستان بی شازده» دیده می‌شود؛ داستان این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شد.

نویسنده ترجیح داده در برخی موارد خط اصلی داستان را با پرش‌هایی به گذشته هدایت کند و دوباره به زمان حال بازگردد. همین سبک نگارشی باعث می شود، خواننده برای کشف درون مایه داستان اشتیاق زیادی داشته باشد.

حوادث پی‌درپی و پررنگ بودن معانی همچون مسئولیت‌پذیری و درگیری همه‌جانبه جامعه از جمله نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی از نقاط برجسته و تعلیق‌برانگیز کتاب است.

در بخشی از داستان می‌خوانیم:

«اسم ساواکی که آمد دلهره‌ام بیشتر شد و پاهایم شل شد. خدا را شکر کردم که میکروفیلم را همراهم نیاورده بودم. پسر‌ها که ایستادند من هم ایستادم و از پشت جمعیت سرک کشیدم. چهارتا مامور جلوی مردم را گرفته بودند و داشتند مردم را پخش می‌کردند. آب دهانم را به‌زور قورت دادم و خوب نگاه کردم. جلوتر از مامورها، تو پیج بازار، انگار کسی افتاده بود رو زمین و چند مامور بالا سرش بودند.»

ارسال نظرات