۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۰۸۱۷۴
در پایان نشست شورای زکات خراسان شمالی؛

زکات فطره هر فرد در خراسان شمالی ۳۶ هزار تومان اعلام شد

زکات فطره هر فرد در خراسان شمالی ۳۶ هزار تومان اعلام شد
خراسان شمالی - در آستانه عید فطر، شورای زکات خراسان شمالی مبلغ زکات فطره برای هر نفر را ۳۶ هزار تومان و کفاره غیرعمد و عمد را نیز به ترتیب ۱۰ و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  امروز در نشست شورای زکات استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد و سایر اعضای این شورا برگزار شد، مبلغ فطره امسال در استان برای هر نفر 36 هزار تومان و کفاره غیر عمد و عمد نیز به ترتیب 10 و 500 هزار تومان اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در این نشست با اشاره به تعیین مبلغ زکات فطره و کفارات روزه، اظهار کرد: با توجه به قوت غالب مردم استان، امسال مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۳۶ هزار تومان، کفاره روزه غیر عمد ۱۰ هزار تومان و کفاره عمد ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۱۰۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر پرداخت زکات با استفاده از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات فطره هر نفر باید تا قبل از ظهر روز عید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه مبالغ جمع‌آوری‌شده فطره باید در کمترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد، به تبیین اهمیت پرداخت زکات ازجمله زکات فطره در جامعه پرداخت و اظهار کرد: باید حقایق و فواید زکات را برای مردم به‌خوبی تبلیغ و تبیین کنند.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردمی که زکات می‌دهند باید اثر آن را در زندگی خود و اطراف خویش ببینند تا اعتماد مردم افزایش یابد.

وی افزود: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان، توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان و … ازجمله نمودهای عینی زکات در جامعه هستند که می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی داشته باشند.

مجید الهی راد، دبیر ستاد شورای زکات خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه امسال 800 پایگاه در سطح شهرها و مساجد این استان آماده دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه‌دار است افزود: دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی جمع‌آوری زکات فطره در استان است و این پایگاه‌ها در مراکز نیکوکاری، مصلا، حسینیه و مساجد برپا می‌شوند.

وی تأکید کرد: تمام پایگاه‌های دریافت وجوهات فطره و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با نشان مشترک ستاد زکات استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

الهی راد با بیان اینکه در جهت تسهیل فرآیند پرداخت فطریات، کدهای آسان پرداخت برای مردم مؤمن و روزه‌دار پیش‌بینی ‌شده است، اظهار کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری #5*058*8877* فطریات خود را پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطره، کفارات عمد و غیر عمد و فطره سادات پیش‌بینی‌شده است افزود: شماره کارت 6037997950058967 برای فطره عام، 6037997950067232 برای فطره سادات، 6037997950075508 برای کفاره غیر عمد و 6037997950083775 برای کفاره عمد در نظر گرفته‌شده است.

دبیر ستاد شورای زکات استان خراسان شمالی با بیان اینکه تمام وجوهات فطره پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه می‌شود افزود: این کمک‌ها در سرفصل‌های تأمین معیشت نیازمندان، جهیزیه، درمان، تحصیل و سایر مساعدت‌های کمیته امداد هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: مردم خدادوست استان سال قبل حدود 5 میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات