۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۶۷۲
در اجلاسیه اساتید مطرح شد؛

روایت دبیر شورای عالی از دغدغه مندی مدیران حوزه برای معیشت طلاب

روایت دبیر شورای عالی از دغدغه مندی مدیران حوزه برای معیشت طلاب
آیت الله حسینی بوشهری گفت: جلسه ای در شورای عالی حوزه نداریم که مدیر حوزه گزارشی از مشکلات معیشتی طلاب و اساتید نداشته باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در بیست و سومین اجلاسیه اساتید حوزه عملیه قم که با موضوع «نقش اساتید در تقویت عوامل انگیزشی و تمرکز تحصیلی طلاب با تأکید بر هدایت علمی و تربیتی در شرایط کرونایی و پسا کرونایی » عصر امروز در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، با اشاره به الزامات و نقش اساتید در شرایط کنونی گفت: یکی از مسائلی که بسیار مهم است، موضوع اخلاص است. این موضوع در زندگی اهل بیت(ع) بسیار به چشم می خورد و مورد تأکید و سفارش است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر در علمی اخلاص نباشد و تنها رقابت باشد، عمل را از برکت می اندازد و موجب تخریب آن می شود.

وی با بیان این که با لجاجت کسی به جایی نمی رسد، اظهار داشت: الزام دیگر اساتید توان علمی و تواضع در برابر سوال طلبه است. کسی که تدریس می کند، لازم است از توان علمی خوبی برخوردار و با تواضع به سوال و پرسش، پاسخ دقیق بدهد و امروز ماندگاری حوزه به همین اخلاص و تواضع اساتید است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: از دیگر الزام های استاد فداکار و دلسوزی نسبت به دانش پژوه است. اهل بیت(ع) این گونه با مردم برخورد می کردند. اگر استادی این گونه رفتار کند، این چنین شخصی در طلبه انگیزه ایجاد می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: با رفتار و برخورد نسنجیده باید کاری کنیم که طلبه از حوزه و روحانیت دور و بی انگیزه شود، این مسئله می تواند صدمات جبران ناپذیری به طلبه جوانی که تازه وارد حوزه علمیه شده، وارد کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: ما به علم آموزی بسنده نکنیم، بلکه مواظب تهذیب و اخلاق طلاب هم باشیم. مراقبت از طلبه جوان مهم و ضروری است.

وی حوزه معیشت طلاب را دغدغه اصلی مدیر و شورای عالی حوزه دانست و گفت: جلسه ای در شورای عالی حوزه نداریم که مدیر حوزه گزارشی از مشکلات معیشتی طلاب و اساتید نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: اگر چه درس های حضوری نیست و مجازی است، ولی استاد از طریق تلفن می تواند از حال و احوال شاگرد خود پی گیر باشد. این خود ایجاد انگیزه است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
دغدغه کجا بود دلتون خوشه ها
0
1
طلبه ای از قم المقدسه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
روحیه شاگرد پروری در حوزه بیشتر تقویت شود.
0
0