۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۰۴۵۴۰

انتقاد امام جمعه پاوه از دیدار اردوغان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتقاد امام جمعه پاوه از دیدار اردوغان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
کرمانشاه ـ ماموستا قادری از دیدار اردوغان با نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل غاصب به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه اظهار داشت: اولین شهرستان در کرمانشاه که در آن تغییر مدیریتی در دولت سیزدهم روی داده، پاوه است بنابراین مردم این دیار منتظر اقدامات سازنده هستند.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: متاسفانه زمانی که کشورهای اسلامی همانند لیبی، یمن، عراق و... در صلح و آرامش بودند از آرمان های فلسطین و قدس شریف حمایت می کردند ولی امروز خود این کشورها درگیر فتنه و آشوب شده اند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: با روی کار آمدن گروهک های تروریستی در منطقه، موضوع حساس فلسطین در افکار مسلمین رو به فراموشی رفته است و همین امر باعث تشدید ظلم و زورگویی های رژیم صهیونیست علیه فلسطینیان شده است.

ماموستا قادری در ادامه سخنان خود با انتقاد از دیدار اردوغان با نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل غاصب، گفت: اردوغان که داعیه دار اسلام و مسلمانی است رسما از رئیس جمهور رژیم سفاک اسرائیل در کشورش پذیرایی کرد و با این شیطان بزرگ دست دوستی داد که این امر برای جهان اسلام بسیار تاسفبار است.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه مدارس علوم دینی نیازمند تقویت بیشتر از سوی علما و حتی مردم هستند، تاکید کرد: ما امت رسول اکرم(ص) و همگی مسلمان هستیم، لذا برای اعتلای اسلام باید دست به هر کاری بزنیم و در مقابل این دین احساس تکلیف کنیم.

این عالم اهل سنت افزود: عالم واقعی کسی است که هم در علم سرآمد باشد و هم در عقل و درایت، عالم واقعی تنها با این دو ویژگی شاخص شناخته می شود.

ماموستا قادری تاکید کرد: با وجود اینکه امکانات در مدارس دینی اهل سنت و کُردنشین کم است، ولی بازهم خروجی این مدارس علوم دینی بسیار خوب و عالی است و شاهد پرورش روحانیون و طلابی با علم و تقوا هستیم.

امام جمعه شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: در طول 14 قرن اخیر تلاش های بسیاری برای از بین بردن اسلام توسط دشمنان صورت  گرفته است که همگی این توطئه ها خنثی شده است، امروز همه وظیفه داریم که اجازه ندهیم چراغ مساجد، مدارس علوم دینی و... رو به خاموشی برود.

این عالم اهل سنت یادآور شد: روحانیون باید مواظب باشند که با سخنان نسنجیده خود به اسلام ضربه نزنند زیرا طبق روایات عالمی که در مقابل تندوری و جهالت ایستادگی کند مورد اقبال رسول اکرم (ص) خواهد بود./1400/پ210/

ارسال نظرات