۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۰۴۴۸۶

اختتامیه کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث برگزار شد

اختتامیه کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث برگزار شد
کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث بعد از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برادران و حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پورمدیر حوزه های علمیه خواهران در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم، انقلاب اسلامی را دارای تفسیری جامع از حکمرانی دانست که توانسته دوگانه‌های بسیاری را در حل و رفع کند.

آیت‌الله اعرافی ابراز داشت: انقلاب اسلامی توانسته است دوگانه موجود بین امنیت و آزادی، برونگرایی و درونگرایی، اسلامیت و جمهوریت، دین و دنیا، دنیا و آخرت، پیشرفت و عدالت را به خوبی مرتفع کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تئوری و عمل توانسته نظریه جامعی از حکمرانی ارائه کند افزود: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را بشناسند و آن را به دنیا عرضه کنند چرا که بدون شک دنیا نیازمند این تئوری است.

در ادامه این کنگره مدیر حوزه های علمیه خواهران به سخنرانی پرداخت و ابراز داشت: برای رسیدن به دروازه شکوهمند تمدن نوین اسلامی، لازم است با اهتمام  به توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب، در حرکت کلی انقلاب شتاب ایجاد کنیم.

وی با بیان این که اگر حوزه نسبت به این مهم بی توجه باشد ضمن آسیب رساندن به خود، در انجام رسالتش نیز کوتاهی نموده است ابراز کرد: حوزه در مسئله گام دوم افزون بر این که باید جایگاه خود را در تحقق توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب پیدا کند، لازم است، معنویت و گشودن نگاه ها به سمت پیوند مردم با عالم معنا را نیز مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، توسعه نگاه مردم و تأثیرگذاری آن بر زندگی مردم را از رسالت های حوزه های علمیه دانست و گفت: ترسیم اخلاق شکوهمند که بتواند مردم را در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی مستقیم و پایدار و امیدوار نگه داشته و انگیزه های دینی را چون خون به شریان انقلاب اسلامی تزریق نماید، رسالت ما حوزویان است.

در پایان از برگزیده شدگان مقالات برتر در این کنگره تجلیل شد.

ارسال نظرات