۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۰۴۲۷۷
با همت بنیاد قرآن و عترت هند و با حضور ریاست مجتمع آموزش عالی فقه و معارف؛

از ترجمه اردوی کتاب سیره و سیمای عباس بن علی(ع) رونمایی شد

از ترجمه اردوی کتاب سیره و سیمای عباس بن علی(ع) رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب سیره و سیمای عباس بن علی علیهما السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین تلخابی و دیگر اندیشمندان اردو زبان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب سیره و سیمای عباس بن علی علیهما السلام، با همت بنیاد قرآن و عترت هند و با حضور حجت الاسلام والمسلمین تلخابی رئیس مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی و دیگر اندیشمندان اردو زبان، امروز در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه و معارف (مدرسه حجتیه) قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قراآن کریم توسط قاری محترم سید عباس محمد رضوی آغاز سپس شعراء اردو زبان سروده های خود را در مدح حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و دیگر ائمه معصومین تقدیم حضار کردند و سپس سخنرانان در سخنرانی های خود، به تبیین شخصیت بی ںظیر و ولایی حضرت ابوالفضل العباس پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اختر نوگانوی استاد بزرگ حوزه های علمیه هند و سخنران معروف هندی که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت در سخنان خود به سیره، فضائل و کمالات اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمع محمد رضوی رئیس و موسس بنیاد قرآن و عترت هند در سخنان خود، به فضائل و خصوصیات اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام اشاره کرد و گفت: از ویژگی های بارز این جانباز سرافراز، پیروی از دستور حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، ایشان در سخت ترین دوران و زمان نیز حامی و پشت و پناه امام وقت خود، حضرت امام حسین علیه السلام بوده اند طوریکه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پس از شهادت ایشان مرثیه خواند "اَلآنَ اِنکَسَرَ ظَهری وَ قَلَّت حیلَتی" الان کمرم شکست و چاره ام کم شد.

این روحانی سرشناس هندی با تاکید به این که این مرثیه حضرت امام حسین علیه السلام پس از شهادت ایشان، نشان دهنده اوج اعتماد به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را دارد، افزود: تا زمانیکه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام زنده بودند، دشمن جرائت حمله به خیام حسینی و تجاوز به حریم اهلبیت پیامبر(ص) را نداشت.

از ترجمه اردوی کتاب سیره و سیمای عباس بن علی(ع) رونمائی شد

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش و زحمات نویسنده کتاب آقای جواد خرمیان و مترجم کتاب حجت الاسلام والمسلمین سید مبین حیدر رضوی، گفت: امیدواریم این کتاب بعنوان منبع معتبر تحقیقاتی در امر پژوهش تاریخی و دینی قرار گیرد و همچنان مورد استفاده عموم و سخنرانان اردو زبان واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مبین حیدر رضوی به زحمات و تلاش های خود در امر ترجمه اشاره داشت و گفت: زمان زیادی برای ترجمه این کتاب صرف شده است و بنده تمام توان خود را بکار گرفتم تا این کتاب بشکل منبع علمی خوب و معتبر درآید.

وی افزود: کتاب های زیادی بر زندگی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نوشته شده اند اما این کتاب ویژگی خاص خودش را دارد که نشانگر تلاش های فراوان پژوهشی نویسند کتاب است، امیداوایم کتاب مورد استفاده عزیزان، علاقه مندان و دوستداران اهلبیت علیهم السلام قرار گیرد.

در آخر مراسم از  کتاب سیره و سیمای عباس بن علی علیهما السلام به زبان اردو با دستان حجت الاسلام والمسلمین تلخابی رئیس مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی و با حضور حجج اسلام والمسلمین سید مسعود اختررضوی رئیس علوی دارالقران هند، اخلاق حسین پکناروی ادیب، اندیشمند و پژوهشگر برجسته هندی، سید ذاکر حسین رضوی کشمیری مبلغ بین المللی، سید مبین حیدر رضوی پژوهشگر، مترجم و سخنران بزرگ هندوستان، سید شمع محمد رضوی رئیس و موسس بنیاد قرآن و عترت و حوزه علمیه آیت الله خامنه ای هند و سید عون محمد رضوی استاد حوزه علمیه هند، رونمایی بعمل آمد./988/

از ترجمه اردوی کتاب سیره و سیمای عباس بن علی(ع) رونمائی شد

ارسال نظرات