۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۰۴۱۳۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جانبازان اسوه صبر و استقامت هستند

جانبازان اسوه صبر و استقامت هستند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی جانبازان را اسوه صبر و استقامت خواند و گفت: جانبازان به پیروی از قمر بنی‌هاشم مسیر، راه و هدف را با جانبازی خود نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار با جمعی از جانبازان لرستان به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که در اردوگاه فرهنگی کمالوند خرم ‎آباد برگزار شد، گفت: در لرستان بیش از ۱۶ هزار جانباز وجود دارد که سلامت خود را در راه اسلام، دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: معارف عاشورایی، بصیرت‌افزایی‌ها و اعتقاداتی که در وجود محبان اهل‌بیت(ع) وجود داشت، خودش را در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامت نشان داد.

وی عنوان کرد: رزمندگان به تاسی از سیره اهل‌بیت(ع)، فرهنگ عاشورا و قمر بنی‌هاشم، عازم جبهه شده و جسم و سلامت خود را در راه اسلام فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در جنگ احد وقتی عده‌ای فریفته غنیمت شدند و پیروزی احد به خسارت منتهی شد، ابوسفیان بعد از پایان جنگ تصمیم گرفت دوباره به مسلمانان حمله کند و کار پیامبر(ص) و اسلام را پایان دهد، گفت: آنجا پیامبر(ص) دستور داد مجروحین بیایند و برخی‌ها جراحت شدید داشتند اما در خط مقدم ایستادند که در این احوالات آیه ۱۷۲ آل‌عمران با این مضمون «الَّذِينَ اسْتَجَابُواْ لِلّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَآ أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُواْ مِنْهُمْ وَاتَّقَواْ أَجْرٌ عَظِيمٌ» کسانی که با آنکه در جنگ جراحت شدید دیده بودند امر پیامبر(ص) را اطاعت کردند اجر عظیمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی شاهد این صحنه‌ها بودیم که عده‌ای مجروح می‌شدند ولی در جبهه می‌ماندند یا عده‌ای که باید یک ماه در بیمارستان می‌ماندند بعد از دو روز روانه جبهه می‌شدند و این کار آنان قابل ارزش‌گذاری نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: جانبازان به پیروی از قمر بنی‌هاشم  مسیر، راه و هدف را با جانبازی خود نشان دادند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات