۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۰۳۵۷۵
باحضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور؛

جلسه سیاست گذاری شورای شعر حوزه برگزار شد

جلسه سیاست گذاری شورای شعر حوزه برگزار شد
جلسه سیاست گذاری شورای شعر حوزه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور و جمعی از اعضاء این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه سیاست گذاری شورای شعر حوزه دوشنبه شب با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور و معاونین و اعضای شورای شعر حوزه در دفتر مدیریت حوزه هلی علیمه برگزار شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به ظرفیت شعر و رسانه گفت: تمام ظرفیت شعر حوزوی را بابد به کار بگیریم تا شکوفایی جلوه های نورانی رخ بنماید.

وی با اشاره به بعثت رسول اعظم(ص) اظهار داشت: انعکاس و پژواک این رستاخیز اخیر با یک بیان و شیوه میسر نیست و همه مقدورات ما باید به کار گرفته شود، یکی از ابزار های بسیار کار آمد ابزار هنر خصوصا حوزه شعر است.

در ابتدای این جلسه برخی از اعضای شورای سیاست گذاری شعر حوزه نکته نظرات خود را ایراد کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مرکز آموزشی دین و ادبیات تصریح کرد: با توجه به تغییرات آموزشی حوزه جای مرکز آموزشی دین و ادبیات بسیار خالی است. 

وی منطبق ترین هنر با آموزه‌های اسلامی را شعر دانست و خاطرنشان کرد: شعری که یک طلبه با همه دانشی که در حوزه تحصیل کرده است می‌سراید گلِ بوته‌ی علم او خواهد بود.

حجت الاسلام علوی ضمن بیان تاریخچه شورای شعر حوزه ابراز داشت: 8 طرح در جلسات این شورا به تصویب رسیده است که آیین نامه و سند جامع یکی از آن موارد می باشد، در این سند نگاه بین المللی و فعالیت ها بومی حوزوی است.

دبیر شورای سیاستگذاری شعر حوزه پیگیری امور نخبگان در حوزه‌های علمیه را رضایت بخش ارزیابی کرد و سپس گفت: دبیرخانه شورای سیاستگذاری شعر حوزه خوشبختانه با همکاری معاونت تبلیغ در زمینه تأمین فضای فیزیکی و برخی امکانات لازم آن راه اندازی شد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به چشم انداز ده ساله شورای شعر حوزه خاطرنشان کرد: افق و چشم انداز ما در شعر حوزه ده ساله است که به فضل الهی شعر حوزه در این چند سال اخیر از نظر محتوایی رشد قابل توجهی پیدا کرده است و این ظرفیتی عظیم برای حوزه علمیه می باشد. 

گفتنی است در این جلسه حجج الاسلام قربانی، اخلاقی، عماد، شفیعی، آقایان شرافت، شهریار و خانم جوشقانی به عنوان اعضاء شورای شعر حوزه  نکات و دغدغه های خورد را به سمع و نظر مدیر حوزه های علمیه رساندند.

ارسال نظرات