۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۵۷۰
فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

بحران اوکراین حاصل اعتماد به طناب پوسیده غرب است

بحران اوکراین حاصل اعتماد به طناب پوسیده غرب است
اصفهان ـ امیرحدادی سامانی گفت: اعتماد به غرب، طناب پوسیده ای است که درست در لحظات حساس از هم گسسته شده و کشور فریب خورده را در چاه بحران و بدبختی رها می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی، سال 1400 را مملو از ماموریت ها و رزمایش های مهم عنوان کرد و با اشاره به موفقیت منطقه پدافند هوایی مرکزی در انجام ماموریت های محوله از سوی سلسله مراتب و تشکر از کارکنان منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود کلید واژه مهم «جهاد تبیین» را مطرح و آن را یکی از وظایف آحاد ملت ایران عنوان نمودند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین، بیان پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه نیروهای مسلح در سال های پس از انقلاب اسلامی است. امیر حدادی با اشاره به اینکه  وضع تحریم های ظالمانه علیه کشور ما علی رغم مشکلاتی که به وجود آورده است روی دیگری نیز دارد گفت: استقلال، عدم وابستگی به دشمن و در یک جمله عزت، سربلندی و اقتدار، دستاورد پر برکت این تحریم هاست که به حول و قوه الهی و جهاد علمی دانشمندان و  متخصصان کشور به ویژه در نیروهای مسلح  محقق گردیده است.

وی در این خصوص به دستیابی کشور به فناوری ساخت و استفاده دقیق از سامانه های موشکی پرقدرتی همچون باور، 15 خرداد، مرصاد و همچنین پیشرفت چشمگیر سامانه های ارتباطی اشاره کرد و گفت: نکته مهم و حائز اهمیت در این پیشرفت ها این است که برخلاف زمان پهلوی این فناوری ها بومی است و در تولید و استفاده از آنها به هیچ کشور یا قدرت دیگری وابسته نیستیم.

وی بحران امروز اوکراین را حاصل وابستگی به غرب در عرصه نظامی قلمداد کرد و گفت: کشور اوکراین امروز به عنوان یک آیینه عبرت در مقابل دیدگان ماست و به ما می آموزد اعتماد و وابستگی به غرب طناب پوسیده ای است که کشور را در حساس ترین لحظات در چاه بحران و بدبختی و ذلت رها می کند  چرا که  انتظار و توقع پایبندی به عهد و پیمان از گرگ صفتان عالم،  انتظار و توقعی بی جا بی معناست.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه دومین کلید واژه مهم که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود اشاره کردند را موضوع «جنگ های هیبریدی» عنوان کرد و گفت: جنگ هیبریدی، جنگ نوینی است که کشور هدف را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی درگیر می کند. وی جنگ استکبار جهانی با جبهه مقاومت اسلامی را یکی از نمونه های این نوع جنگ عنوان کرد و گفت: فرماندهانی که در سال های گذشته در کشور سوریه حضور داشتند این نوع جنگ را حس کرده و از پیچیدگی های خاص آن می گویند چرا که فقط در بعد نظامی نیست.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت آحاد ملت ایران در مقابله با دشمن در این عرصه گفت: امروز دشمن با ابزار قدرتمند رسانه ای خود القای ناامیدی، سیاه نمایی، بزرگنمایی مشکلات و نواقص، القای حس تبعیض و دعوت به آشوب و مسائلی از این قبیل را در دستور کار خود دارد و آنچه ما را از فریب دشمن مصون می دارد، درک این  نکته طلایی است

که غرب به هیچ وجه دلسوز ما نیست و  در عملیات روانی علیه ملت ایران  هدفی جز آشوب، هرج و مرج کشور و تضعیف حاکمیت ندارد که ان شاء الله همچون گذشته به یاری خداوند متعال و بیداری ملت ایران در این هدف شوم نیز ناکام خواهد ماند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات