۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۰۳۵۱۰
حجت الاسلام نجفی مطرح کرد؛

جعلی پنداشتن مهارت‌های مرحوم سلطان الواعظین به علت کثرت آن

جعلی پنداشتن مهارت‌های مرحوم سلطان الواعظین به علت کثرت آن
نویسنده کتاب «مدافع ولایت» گفت: یکی از خصلت‌های بارز مرحوم سلطان الواعظین شیرازی داشتن مهارت‌ها و تخصص‌های فراوانی است که شایعه جعلی بودن آن را مطرح کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نجفی، نویسنده کتاب زندگینامه مرحوم سلطان الواعظین شیرازی با عنوان «مدافع ولایت» در همایش «بیدارگران۳» که با هدف نکوداشت مرحوم سلطان الواعظین شیرازی امروز نهم اسفندماه در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، بیان کرد: کتاب مرحوم سلطان شیرازی از خود ایشان مشهورتر است اما متأسفانه درباره خود ایشان کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب تلاش کردیم تا برشی کوتاه از زندگی ایشان را به رشته تحریر درآوریم، افزود: کتاب در طی چندفصل است که فصل اول اختصاص به خاندان ایشان با ۲۰۰ سابقه دارد.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: فصل دوم کتاب ناظر به تحصیلات و تخصصات ایشان است، یکی از خصلت‌های بارز مرحوم شیرازی داشتن مهارت‌ها و تخصص‌های فراوان است و آن‌چنان بی‌شمار است که شایعه کرده‌اند شرح تخصص ایشان در این کتاب جعلی است و واقعیت ندارد.

وی اظهار کرد: فصل بعدی ناظر به اخلاص و خصوصیات علمی در محافط مناظره، عبادت و منش ایشان با مردم است، ایشان نه تنها در مناظره کردن مهارت داشتند بلکه با مردم نیز ارتباطات نزدیکی برقرار می‌کردند و با طوایف و اقشار مختلف جامعه نشست و برخاست داشتند.

حجت الاسلام نجفی گفت: در این کتاب تلاش کردیم تا با دسترسی به اطلاعات و داده‌های مختلف، اثری جامع ناظر به اخلاقیات، روحیات و فعالیت‌های مرحوم سلطان شیرازی تهیه و تدوین کنیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم از کتاب زندگینامه مرحوم سلطان الواعظین شیرازی با عنوان «مدافع ولایت» نوشته حجت‌الاسلام نجفی، چاپ جدید کتاب شب‌های پیشاور نگاشته مرحوم سلطان‌الواعظین شیرازی و نرم‌افزار ویژه ایشان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد حوزه علمیه و آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.

ارسال نظرات