۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۰۳۳۶۴
مقام حماس:

دوران تک‌قطبی آمریکا به پایان رسیده است

دوران تک‌قطبی آمریکا به پایان رسیده است
ابومرزوق مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس تأکید کرد: از مهمترین درسهای جنگ روسیه و اوکراین این است که دوران آمریکا به عنوان تک قطب جهان، به پایان رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی و مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس شامگاه امروز شنبه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا قادر نیست برای مقابله با روسیه، تصمیم به جنگ بگیرد.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابومرزوق گزارش داد، از مهمترین درسهای جنگ روسیه و اوکراین این است که دوران آمریکا به عنوان تک قطب جهان، به پایان رسیده است.

وی همچنین گفت: «هر کس نتواند تصمیم جنگ بگیرد، تصمیم گیر سیاست بین‌الملل نخواهد بود... اینجاست که می‌توانیم درباره آینده رژیم صهیونیستی نیز سخن بگوییم».

در همین ارتباط، کره شمالی نیز امزو درگیری مسلحانه در اوکراین را به «خودسری» ایالات متحده نسبت داد تأکید کرد، واشنگتن در پی «برتری نظامی» بدون توجه به نگرانی‌های امنیتی روسیه است.

کره شمالی تصریح کرد، علت اصلی بحران اوکراین خودسری ایالات متحده است که صرفاً به تحریم و فشار یکجانبه پایبند بوده و در عین حال تنها به دنبال هژمونی جهانی و برتری نظامی بدون توجه به تقاضای مشروع روسیه برای امنیت خود است.

وزارت خارجه کره شمالی در ادامه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه و دخالت در امور داخلی دیگران متهم کرد و اعلام کرد، روزگاری که ایالات متحده سلطه می‌کرد، بسر آمده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه شنبه گفت که «ناتو هیچ دلیلی ندارد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تجاوز بنامد.»

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد./۹۸۸/

ارسال نظرات