۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۸۱۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سهم امور تحقیقاتی و پژوهشی از قرآن اندک و ناچیز است

سهم امور تحقیقاتی و پژوهشی از قرآن اندک و ناچیز است
اصفهان - آیت الله سلیمانی سهم امور تحقیقاتی و پژوهشی از قرآن را اندک و ناچیز دانست و بر انجام فعالیت‌های پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه قرآن و علوم اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کاشان بر پژوهش درحوزه‌های علوم اسلامی و قرآن در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: دین اسلام بر سوادآموزی تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه در آیات متعدد قرآن نیز به سوادآموزی اشاره شده است، افزود: علاوه بر تأکید به سواد آموزی در قرآن، پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) نیزخود عالم به علم کل بوده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین علوم انبیاء الهی را اکتسابی و براساس مطالعه ندانست و اظهار داشت: علم انبیاء الهی به وسیله وحی از جانب خداوند است.

آیت الله سلیمانی در ادامه پژوهش را جوهره عالم و گوهر گرانبهای دانشمندان دانست و گفت: تولید علم و نوآوری که در طول تاریخ مورد توجه قرار داشته است ازوظایف علما است.

وی همچنین سهم امور تحقیقاتی و پژوهشی از قرآن را اندک و ناچیز دانست و بر انجام فعالیت‌های پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه قرآن و علوم اسلامی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم رسیدن به استاندارد‌های علمی دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: براساس یک برنامه زمانبدی دقیق و مدون و مصوب ۵۰ ساله که تغییر دولت‌ها نتواند خللی در آن ایجاد کند باید خود را به استاندارد‌های علمی دنیا نزدیک کنیم.

وی دانشگاه را پایلوت تحقیقات جامعه دانست و با بیان اینکه دانشگاه کاشان دین محور و دین مدار است و شهرستان نیز دارای سبقه و سابقه طولانی در مباحث علمی و تحقیقاتی است، گفت: کاشان بزرگانی همچون علامه محسن فیض کاشانی را که بنیانگذار تفکر وحدت در جامعه پرورش داده است.

عباس کتابی رئیس داشگاه کاشان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان بالاترین راندمان را در حوزه پژوهش دارد گفت: دانشگاه کاشان درنظام آی اس سی رتبه ۱۱ تا ۲۰ را دارد.

وی همچنین از رتبه نخست دانشگاه کاشان در جذب خیران خبرداد و افزود: امروز اشتغال به عنوان ابرچالش است و این دغدغه در بین دانش آموختگان دانشگاه بیشتراست./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات