۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۴۹۰
امام جمعه نورآباد:

ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی آسیب های اجتماعی را از بین می برد

ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی آسیب های اجتماعی را از بین می برد
لرستان- حجت الاسلام خانی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری است، گفت: ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی نیاز جامعه و عامل مهمی برای مقابله با آسیب ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمد یوسف خانی، عصر امروز در دیدار با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان و بانوان در حاشیه تاریخ نیستند بلکه در عمق حوادث تاریخی بوده که به عنوان نیمی از جامعه در اوایل انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون نقش آفرینی کرده اند.

امام جمعه دلفان با اشاره به اینکه پدیده زنان کار در دلفان بسیار ناراحت‌کننده است، افزود: این مساله را از زوایای اجتماعی و به دور از هیجانات احساسی باید علمی بررسی کنیم و حضور زنان در زمینه مدیریت و سرپرستی خانواده را باید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دلفان تنها نیم درصد صنعت استان را در اختیار دارد و  یکی از ۱۰ شهرستان آسیب‌پذیر معرفی شده است.

حجت الاسلام خانی محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان دلفان را ضروری خواند و بیان کرد: موضوع پدیده زنان کار دلفان در حوزه‌های مختلف به وجود آمده که نیازمند توجه و بررسی است.

وی در ادامه به وجود آسیب های اجتماعی همچون طلاق که تحکیم بنیاد خانواده را مورد حمله قرار داده است اشاره کرد و گفت: باید بنیان خانواده را تحکیم بخشید  و جلوی رواج این آسیب ها گرفته شود.

حجت الاسلام خانی تصریح کرد: ارائه تسهیلات به بانوان از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به خوبی در شهرستان دلفان مدیریت شود.

گفتنی است، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور جمعه (19آذر) به همراه برخی از وزرا و مسؤولان کشوری در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان سفر می کند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات