۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۹۵۷۲۶
هايكا:

تعطیلی شبکه نسمه و رادیو قرآن کریم و توقیف تجهیزات پخش با دستور قضائی

تعطیلی شبکه نسمه و رادیو قرآن کریم و توقیف تجهیزات پخش با دستور قضائی
سازمان عالی ارتباطات دیداری و شنیداری "هایکا" از تعطیلی مقرهای شبکه نسمه و رادیو قرآن کریم و پلمپ آن به علاوه توقیف تجهیزات پخش این دو رسانه با دستور قضایی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان عالی ارتباطات دیداری و شنیداری "هایکا"  از تعطیلی مقرهای شبکه نسمه و رادیو قرآن کریم و پلمپ آن به علاوه توقیف تجهیزات پخش این دو رسانه با دستور قضایی خبر داد.

هشام السنوسی عضو "هایکا" در گفتگو با رادیو "موزائیک اف ام" توضیح داد که این سازمان، پیش از این، درباره رادیوها و شبکه‌های تلویزیونی که بدون دریافت مجوز قانونی نسبت به پخش اقدام می‌کنند، تصمیم گیری کرده بود و ضمن اطلاع رسانی به موسسات رسانه‌ای ذیربط از ایشان خواسته شده بود تا نسبت به توقف پخش خود مبادرت ورزند. اما این موسسات از فرمان "هایکا" سرپیچی کردند. همچنین مبلغ ۵۰ هزار دینار به عنوان جریمه بر شبکه‌های نسمه، حنبعل، الزیتونه و قرآن کریم که به صورت غیر قانونی برنامه پخش کردند، وضع شده است.

وی ادامه داد: پس از آن و در پی عدم تمکین موسسات رسانه‌ای ذیربط از دستور "هایکا" نسبت توقف پخش، این سازمان تصمیم گرفت تا حکم تعطیلی و توقیف تجهیزات این موسسات را به اجرا بگذارد و برای فراهم آوردن شرایط اجرای حکم از دستور قضائی بهره گیرد. السنوسی اشاره کرد که هیچ اشکالی در اجرای حکم شبکه نسمه و رادیو قرآن کریم رخ نداد.

وی در همین رابطه از شبکه حنبعل خواست تا پیش از آنکه "هایکا" نسبت به تعطیل کردن و توقیف تجهیزات آن اقدام کند، خود در رفتاری عاقلانه، پخش برنامه خود را متوقف سازد./۹۸۸/

منبع:رایزنی فرهنگی ج اا در تونس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
وابسته به کجا بودند و از کجا تامین مالی می شوند
0
0