۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۰۳۸
امام جمعه موقت تهران:

مسؤولان در مبارزه با فساد مصمم و هماهنگ هستند

مسؤولان در مبارزه با فساد مصمم و هماهنگ هستند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسجام، هم افزایی و همدلی میان سران قوا در حل مشکلات کشور وجود دارد، گفت: دولت بر تنظیم بازار و مهار گرانی‌ها اهتمام ورزد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به اینکه در صدمین روز تشکیل دولت سیزدهم قرار داریم، گفت: نخستین ویژگی آیت الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه است و ایشان در صدد پیاده‌سازی دستورات رهبر معظم انقلاب در کشور است.

وی عدالت خواهی و مبارزه با فساد را یکی دیگر از ویژگی های رییس جمهور دانست و بیان کرد: مسؤولانی از دستگاه قوه قضاییه به قوه مجریه منتقل شدند تا اینکه که مبارزه با فساد به‌ طور عملی اجرایی شود.

امام جمعه موقت تهران با اینکه امروز در امر مبارزه با فساد قوه مجریه و قوه قضائیه مصمم و هماهنگ هستند و این امر موجب امیدواری مردم شده، افزود: دولت سیزدهم به جوانگرایی و میدان دادن به جوانان در امور مدیریتی اهتمام ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه اعضای دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم اهتمام دارند، ابراز کرد: رییس جمهور محترم پنجشنبه ها و جمعه ها به سفرهای استانی و سرکشی از مناطق محروم می پردازد که این امر نشانه اهتمام ایشان به خدمت به مردم است.

آیت الله صدیقی تعامل با نخبگان را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: آیت الله رئیسی بر استفاده از نظرات و مشورت با کارشناسان و نخبگان اهتمام ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه انسجام میان سران قوا در حل مشکلات کشور وجود دارد، گفت: از اول انقلاب تاکنون این چنین هم افزایی، همکاری و همدلی میان سه قوه وجود نداشته و الان شاهد هستیم که اختلافی میان اهداف سه قوه وجود ندارد و سران قوا برای حل مشکلات مردم به میدان آمدند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: رییس جمهور نخستین مسؤولی بود که در مناطق زلزله زده حضور داشت و همچنین ایشان در اتفاق اخلال در جایگاه سوخت حضور میدانی داشت و با قاطعیت این امر را کنترل کرد.

وی دیپلماسی قوی را یکی از شاخص‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: دیپلماسی دولت سیزدهم با همکاری و هم افزایی کشورهای مختلف با توجه به تقویت تولیدات و ظرفیت های داخلی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز شاهد سیر واردات واکسن کرونا در این دولت هستیم، افزود: در حالی که در دولت قبل با محدودیتهای جدی در واردات واکسن مواجه بودیم، اما افزایش واردات واکسن در دولت سیزدهم به سبب تکیه و اهتمام بر ظرفیت‌های داخلی و داشتن دیپلماسی قوی محقق شده است.

وی با بیان اینکه  پیروزی در جنگ اقتصادی با همراهی مردم محقق خواهد شد، اظهار کرد: مردم از عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی کالاها در رنج هستند، اما باید مسؤولان امنیتی کشور دست های پشت پرده این گرانی ها را بررسی کنند و همچنین مسؤولان دولتی بر تنظیم بازار و کنترل و مهار گرانی کالا اهتمام ورزند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم، گفت: به هر میزان یارانه ها افزایش یابد، اما ارزش پول ملی پایین بیاید و گرانی کالاها کنترل نشود، مشکلات معیشتی مردم حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت در رفع تحریم های اقتصادی تلاش می کند، ابراز کرد: باید با  بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولیدات داخلی آثار تحریم ها در جامعه کمتر شود.

آیت الله صدیقی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه استکبار جهانی برای جهان اسلام و به ویژه جهان تشیع برنامه ریزی کرده است، افزود: ضمن محکوم کردن تیراندازی به تظاهرات مردمی عراق، از مسئولان قضایی این کشور خواهان بررسی این امر هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات عراق باید در مسیر قانونی خود حل شود، ابراز کرد: حمله پهپادی به محل اقامت نخست وزیر عراق امر مشکوکی است که باید نهادهای امنیتی این کشور این اتفاق را بررسی کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اتفاقات اخیر افغانستان گفت: نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان فرار کردند، اما آمریکایی ها با ایجاد گروه‌های تروریستی و داعش به ایجاد اختلاف میان اقوام افغان می پردازند.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: نظام اسلامی ایران خواهان حفظ امنیت مرزهای میان خود و افغانستان، صیانت از حقوق شیعیان و همچنین تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهداف و روش های رسیدن به هدایت الهی پرداخت و افزود: هدف از هدایت الهی رسیدن به مقام والای معنوی است، از این رو برای رسیدن بدین مقصود باید علم به اعتقادات، اخلاق الهی و احکام شرعی داشته باشیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه در دین اسلام آموختن اعتقادات و احکام شرعی واجب عینی است، گفت: فعالیت های اجتماعی، ارائه خدمات پزشکی و کار در نهادها و وزارتخانه ها و نهادهای دولتی نیز واجب کفایی است که سبب تقرب الهی خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
منشا تمام فسادها گناه است.. گناه دزدی... گناه رشوه.... گناه اختلاس... گناه نقض قوانین حکومت اسلامی که حرام است.... گناه اطاله دادرسی..... گناه تاخیر ادای دین.... گناه قاچاق.
0
0