۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۷۲۳
امام جمعه موقت تهران:

دولت آذربایجان به رژیم صهیونیستی اجازه ایجاد ناامنی در مرز‌های ایران را ندهد

دولت آذربایجان به رژیم صهیونیستی اجازه ایجاد ناامنی در مرز‌های ایران را ندهد
آیت الله صدیقی با اشاره به حمایت های ایران از حکومت آذربایجان، گفت: نباید دولت آذربایجان به رژیم صهیونیستی اجازه ایجاد ناامنی در مرزهای ایران را بدهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به تحولات اخیر در مرزهای شمال غربی ایران، گفت: مردم ایران و آذربایجان دارای پیوند اعتقادی و دینی هستند و بسیاری از شیعیان در این کشور زندگی می‌کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به حمایت های رهبر انقلاب از حکومت آذربایجان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران حمایت های سیاسی و معنوی از مردم آذربایجان داشته و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که باید منطقه قره باغ به جمهوری آذربایجان برگردد.

وی با بیان اینکه حکومت آذربایجان از حمایت های ایران برای پیشرفت و توسعه خود بهره برده، ابراز داشت: نباید دولت آذربایجان به صهیونیست ها اجازه دهد که مناطق مرزی مشترک میان ایران و آذربایجان را ناامن کند و پیش از این نظام اسلامی ایران را نگران نسازد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تقدیر از سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: آیت الله رئیسی در روز تعطیل به مناطق مرزی و محروم سرکشی و با مردم آن مناطق تبادل نظر دارد که این امر سبب همدلی و ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در کنار دولت با امید و نشاط در مسیر توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند، افزود: مردم نیز با همراهی و حمایت خود از سران نظام در مسیر اتحاد و همدلی در جامعه گام بردارند.

آیت الله صدیقی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه ربیع الاول، ابراز کرد: مردم ایران در عرض دوماه محرم و صفر پرچم عزای حسینی را برافراشتند و درس ها و آموزه های عاشورایی به صورت فرهنگ مستمر ترویج داده می شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بسیاری از شیعیان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند و امیدواریم در سال آینده با رفع موانع شاهد باشکوه تر برگزار شدن این پیاده روی باشیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه هجرت پیامبر اکرم(ص) در شب اول ماه ربیع الاول روی داده، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) با هجرت خود از دست تروریست های کافر و جوانانی که شمشیرهای خود را برای قطعه قطعه کردن پیکر ایشان آماده کرده بودند، نجات و رهایی یافت.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: امیرالمومنین برای چندمین بار در شب لیله المبیت جان خود را سپر جان پیامبر اکرم(ص) قرار داد که فضیلت بسیار بالایی برای ایشان محسوب می شود.

وی پیامبر اکرم(ص) را نخستین مهاجر در تاریخ اسلام توصیف کرد و افزود: هجرت رسول گرامی اسلام، حرکت تبیینی و انقلابی و تاریخی است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: هجرت حضرت امیرالمؤمنین، حضرت ابی عبدالله(ع) و امام رضا(ع) در تاریخ اسلام سبب نشر فرهنگ تشیع در جهان شده است.

وی با اشاره به هجرت امام خمینی(ره) از ایران به عراق و بعد از آن به فرانسه، گفت: امام خمینی(ره) از محیط خفقان به مناطق دیگر دنیا هجرت کرد تا اینکه صدای رهایی، آزادی و انقلاب اسلامی ایران را به تمام جهانیان برساند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ما نیز باید از ظلمات، کینه توزی و تنگ نظری درونی خود به سوی فضایل اخلاقی هجرت داشته باشیم.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: شهید سلیمانی، شهید حججی، شهدای دفاع مقدس و امام خمینی(ره) در مکتب امیرالمومنین درس آموختند و جان خود را فدای دین و نظام اسلامی ایران کردند.

وی در ادامه سخنان خود ماه ربیع الاول را ماه اتحاد و همدلی توصیف کرد و اظهار داشت: برادران مسلمانی که دارای قرآن، قبله واحد و دشمن مشترک هستند، باید با هم وحدت و همدلی داشته باشند.

آیت الله صدیقی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را دشمن مشترک بشریت و امت اسلامی دانست و افزود: باید امت اسلامی در سایه وحدت در برابر جنایت های رژیم جنایتکار صهیونیستی و مولود نامشروع استکبار جهانی ایستادگی و مبارزه کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی ایران به طور عملی به دنبال ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی بوده، ابراز کرد: ملت ایران از آغاز انقلاب تا کنون از مردم مظلوم فلسطین در برابر ظلم و ستم های رژیم جنایتکار صهیونیستی دفاع کرده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
امنیت که امروز در جمهوری اسلامی ایران است یک امنیت درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است .
0
0