۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۵۰۳۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ضرورت پیوست تقویت جریان انقلابی در طرح ها و برنامه های ملی و استانی

ضرورت پیوست تقویت جریان انقلابی در طرح ها و برنامه های ملی و استانی
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت پیوست تقویت جریان انقلابی در طرح ها و برنامه های ملی و استانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، وجود بارگاه این بانوی بزرگ اسلام را پناهگاه معنوی ملت ایران معرفی کرد و گفت: در کنار بارگاه کریمه اهل بیت(ع) حوزه علمیه ای شکل گرفته که آثارو برکات آن شمردنی و تمام شدنی نیست.

وی در ادامه سخنان خود سالروز شهادت سردار تهرانی مقدم اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته، سردار بنیان امنیت و دفاع از ایران اسلامی است.

امام جمعه ساری همچنین به فرا رسیدن روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با بیان این که باید مسأله کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها نسبت به اهمیت این موضوع سخنان مهمی را فرمودند که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که این امر یکی از بهترین اقدامات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عصاره و نتیجه زحمت اهل بیت(ع)، علما و شهدا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تودیع و معارفه استاندر جدید اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه یکی از خبرگزاری های ملی و پایگاه های محلی مطالب بیان شده اینجانب در مراسم روز گذشته را به گونه دیگری منعکس کردند، افزود: متأسفانه صدا و سیمای مرکز استان نیز تنها به پخش گوشه ای از صحبت ها اکتفا کرد، این درحالی است که برخی از برنامه هایی که از این رسانه پخش می شود کم فایده است.

وی ادامه داد: معارفه استاندار مطالب مهم و کلیدی بیان می شود که مردم باید در جریان این مطالب بیان شده قرار گیرند و انتظار این است که صدا و سیما به این مسأله توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تبریک انتصاب استاندار جدید تأکید کرد: رویکرد مدیریت ارشد استان در دوره جدید باید اقتصادی، عمران و آبادانی، معیشت مردم، اشتغال جوانان، ایجاد کار، رفع موانع و رونق تولید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که برنامه ها و کارهایی که در استان انجام می شود باید چهار پیوست داشته باشد، تصریح کرد: پیوست فرهنگی در امور از اهمیت بالایی برخوردار است که مسؤولان استان باید در طرح ها و برنامه های خود لحاظ کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که در مقطعی سردار سازندگی نام گرفتند، اما طرح ها و برنامه های آنها فاقد پیوست فرهنگی و عدالت بود به همین دلیل باب تجملات و تشریفات باز شد و از آن سادگی بیرون آمده و به جایی رسیدیم که بسیاری از هزینه ها صرف تعمیر بارگاه می شود به جای این که صرف تأمین مملکت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برخی ها برای بازدید از دو کارخانه ماشین سازی داخلی ایران خودرو و سایپا ماشین خارجی سوار می شوند، افزود: متأسفانه هزینه های جاری، تشریفات، تجملات و لوکس گری ها و ماشین های خارجی در مقاطعی بسیار زیاد بود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همه مسؤولان کشور به جز موارد خاص و ضروری باید از ماشین های تولید داخل استفاده کنند، تصریح کرد: اگر همه مسؤولان از تولیدات داخلی استفاده کنند کیفیت تولید داخل نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت داشتن پیوست عدالت در طرح ها و برنامه ها تأکید کرد و افزود: این مسأله در رهنمودها و سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که پیوست جوان گرایی سومین مسأله ای که باید مورد توجه مسؤولان به ویژه مدیران ارشد استان قرار گیرد، گفت: جوان ها و نخبگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، چون امروز دشمنان ما برای استفاده از این نخبگان آغوش باز کرده اند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت پیوست تقویت جریان انقلابی در طرح ها و برنامه های ملی و استانی تأکید کرد و افزود: هر کاری که انجام می دهیم باید در راستای تقویت جریان انقلابی و ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

وی با تأکید بر این که هیچ چیز برای ما مهم تر از انقلاب نیست، ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت انقلاب و آرمان های نظام اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین بر ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام استانی تأکید کرد و گفت: استاندار جدید باید طرح های کلانی که موجب تحول در استان می شود را در دستور کار خود قرار دهد و موانع و گره های اصلی توسعه استان را شناسایی کند./950/پ۲۰۱/

ارسال نظرات