۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۷۳۷۰
روحانی برجسته کشمیر:

عاشورا عامل حیات مجدد دین مبین اسلام است

عاشورا عامل حیات مجدد دین مبین اسلام است
حجت الاسلام موسوی صفوی در مراسم عزاداری، قیام امام حسین علیه السلام را موجب احیای ارزش های دینی و انسانی دانست و گفت: عاشورا عامل حیات مجدد دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی عباس موسوی صفوی روحانی برجسته کشمیر و عضو برجسته شورای شرعی شیعیان کشمیر هندوستان، روز گذشته در مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام، قیام آن امام همام علیه السلام را موجب احیای ارزش های دینی و انسانی دانست و گفت: عاشورا عامل حیات مجدد دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام سید مجتبی عباس موسوی صفوی در سخنانی، با ادای احترام به شهدای کربلا به وقایع و حوادث پس از عاشور با اسیران کربلا بین راه کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام اشاره کرد و افزود: پیام شهادت امام حسین علیه السلام و حادثه جانسوز کربلا توسط اسیران کربلا بویژه حضرت زینب سلام الله علیها به جهانیان و حتی به نسل های بعدی رسید و شاعر فارسی زبان چه قشنگ گفته است که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

این روحانی کشمیری با بیان این که این خاتون شیر دل حضرت زینب سلام الله علیها از اهداف پلید و  استکباری دولت و خلافت یزید ملعون، علیه اسلام و بشریت پرده برداشت و یزید را نزد جهانیان رسوا کرد، ابراز داشت: این شخصیت حضرت زینب علیها السلام بود که عظمت و اهمیت قیام نوه پیامبر(ص) حضرت امام حسین علیه السلام و مظلومیت آن امام همام را به گوش جهانیان رساند.

وی در آخر گفت: عاشورا عامل حیات مجدد دین مبین اسلام است و در این راه نقش شهدای کربلا و اسیران کربلا از اهمیت مساوی برخوردار است.

یاد آوری می شود که یازدهم محرم در هندوستان مصادف با دوازدهم محرم در جمهوری اسلامی ایران بوده است./988/

ارسال نظرات