۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۸۶۸۷۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

برخی سیاست‌مداران فرهنگ وابستگی به بیگانگان را در جامعه تئوریزه می‌کنند

برخی سیاست‌مداران فرهنگ وابستگی به بیگانگان را در جامعه تئوریزه می‌کنند
تهران ـ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: سیاست مداران بدون توجه به مسأله استقلال و عزتمندی کشور، فرهنگ وابستگی به بیگانگان را میان مردم جامعه تئوریزه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه در شب چهارم محرم در هیأت میثاق شهدا که در دانشگاه افسری امام علی(ع) تهران برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت استقلال گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در کلامی فرمودند که اگر از ملتی استقلال او را خواهد گرفت عزت، افتخارات احساس هویت و منافع خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: اگر جوانی استقلال روحی نداشته است، احساس ذلیل بودن می کند و اگر می خواهیم مملکت ما می خواهد عزتمند و مستقل باشند، باید تک تک افراد آن مستقل و با عزت هستند.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه ابراز داشت: سیاست مداران بدون توجه به مسأله استقلال و عزتمندی کشور، فرهنگ وابستگی به بیگانگان را میان مردم جامعه تئوریزه می کنند و زمانی صاحب منصب و پست شوند، مردم را فراموش خواهند کرد.

وی به موانع موجود به  بررسی موضوع توجه به استقلال اشاره کرد و گفت: مانع اول توجه به استقلال و عزت، لذت‌طلبی پست و منفعت‌طلبی کم است، زیرا که انسان ها با استقلال طلبی به لذت و نشاط در زندگی دست پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به نقد ساختارهای تربیت دینی در کشور پرداخت و افزود: تربیت دینی فرزندان در آموزش و پرورش و مساجد صحیح نبوده، زیرلا که به موضوع عزت و استقلال توجهی نشده است که باید این رویه تغییر پیدا کند.

وی به نمونه‌هایی از ضعف در آموزش و تعلیمات دینی اشاره کرد و گفت: نباید صبر را بهانه ای را رضایت به وضع موجود قرار دهید و در برابر ظلم و ستم سکوت کنید.

استاد حوزه و دانشگاه ترویج فرهنگ اومانیستی غرب، چالش دوم در مسیر عزت و استقلال ‌طلبی دانست و گفت: غربی ها با ترویج فرهنگ تقلبی و آزادی غربی درصدد هستند که عزت و استقلال مردم را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: استکبار جهانی با هزینه های گزاف قصد دارد مفاهیم آزادی غربی را در کشور ترویج و مفاهیم ایثار و شهادت و درس شهادت حسین فهمیده را از کتاب های درسی حذف کند.

وی با اشاره به اجرای سند 2030 در مدارس کشور در دولت گذشته، گفت: در این سند اشاره شده که نباید دانش آموزان در گلزار شهداء و راهیان نور برده شوند و در برخی از استان های کشور بخشنامه هایی بر ممنوعیت برگزاری چنین اردوهای دانش آموزی صادر شد.

مدیر مدرسه دارلحکمه با اشاره به کلامی از حضرت امام خمینی(ره) به حوزه‌های علمیه گفت: امام خمینی(ره) در اواخر زمان حیات خود در بیانیه ای تصریح کردند که علما و روحانیون به تمام ابعاد و جوانب مسؤولیت خود اآشنا هستند، اما باب تذکر بیان می کنم که با جوانان رفتار خوب داشته باشید، در غیر این صورت آنها به لیبرال ها، چپ و منافقان می افتند که گناه از کمتر از التقاط نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه جامعه ما به نهضت رفع سوء تفاهم نیاز دارد، گفت: دین به دنبال تعالی و رشد جامعه، استقلال و عزتمندی بشر است، اما انسان های نادان و جاهل از دین و معنویت فاصله خواهند گرفت.

ارسال نظرات