۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۳۶۳۴
حلقه مفقود فرهنگ (۱۰)؛

اهمیت ترمیم شکاف های فرهنگی موجود در جامعه

اهمیت ترمیم شکاف های فرهنگی موجود در جامعه
حجت الاسلام سراج زاده گفت: اولویت های فرهنگی پیش روی دولت جدید در سه اصل نهاد خانواده، سبک زندگی اسلامی ایرانی و اصلاح فرهنگ و اخلاق جامعه مطرح می شود.

حجت الاسلام حسن سراج زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: پاسخ به چالش های موجود در جامعه و مشکلات فرهنگی پیرامون آن وظیفه اصلی هر دولتی می باشد.

وی افزود: دولت جدید باید وقت و هزینه خود را صرف الگو های رفتاری فرهنگی کند تا جامعه به سمت و سوی کامیابی سوق پیدا کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: اولویت های فرهنگی پیش روی دولت جدید در سه اصل نهاد خانواده، سبک زندگی اسلامی ایرانی و اصلاح فرهنگ و اخلاق جامعه مطرح می شود.

حجت الاسلام سراج زاده ادامه داد: دولت در نهاد خانواده باید اقداماتی مانند تسهیل امور ازدواج، کاهش طلاق و سن ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده را اعمال کند که نیاز به صرف هزینه و برنامه مناسب دارد.

وی ادامه داد: در موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی باید اصلاحات فرهنگی در زمینه پوشش، حجاب و عفاف جامعه صورت بگیرد ولی امروزه شاهد تقلید جامعه کشورمان از سبک های بیگانه و غربی می باشیم که حتی این ظواهر در صدا و سیمای کشور نیز نفوذ کرده است.

حجت الاسلام سراج زاده اظهار داشت: در موضوع فرهنگ و اخلاق نیز می توان با ایزوله کردن صداقت از دروغ مانع از وقوع مشکلات فرهنگی جامعه شد زیرا مسئولین با وعده های پوچ و خالی مردم را دلسرد کرده اند و جامعه نیز به تبع آن از ابراز صداقت شانه خالی می کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دولت جدید در موضوع فرهنگ و اخلاق ترغیب فرهنگ کار و کار آفرینی می باشد که با همگانی شدن این امر جامعه ارزش می یابد و کشور استقلال خود را پیدا می کند و مضاف بر آن مردم نگاهشان به دست دولت و بیگانگان نمی رود که با ایجاد زیرساخت های اقتصادی و دادن تسهیلات این امور اجرایی می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی ابراز کرد: با اصلاح فرهنگ در زمینه های مصرف گرایی، رعایت حلال و حرام در امور اقتصادی و از همه مهم تر ترویج استفاده از کالای ملی می توان افزایش فرهنگ کار را ایجاد کرد.

ارسال نظرات