۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۵۱۵۱

دفتر خاطرات قنبر

دفتر خاطرات قنبر
موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «دفتر خاطرات قنبر (غلام امیر المؤمنین ‌علیه‌السلام)» نوشته محمدرضا انصاری را روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «دفتر خاطرات قنبر (غلام امیر المؤمنین ‌علیه‌السلام)» نوشته محمدرضا انصاری را به مناسبت ایام ولادت حضرت علی روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

در این مجموعه، داستان‌هایی که درباره قنبر، غلام و خدمتگزار امیرالمؤمنین علیه‌السلام به ما رسیده، جمع آوری شده است.

قنبر در منصبی بوده که همه ما آرزوی یک لحظه آن را داریم. اکنون با شوقی برخاسته از محبت و ولایت صاحب غدیر، برگ برگ این دفتر و جمله جمله این خاطره‌ها و کلمه کلمه این سرگذشت را مرور می‌کنیم؛ تا لذت با علی (ع) بودن را از عمق جان احساس کنیم...

ویژگی کتاب

در این اثر داستان‌ها به عنوان دفتر خاطرات از زبان قنبر به صورت متکلم و اول شخص مفرد برگردان شده است، به‌گونه‌ای که گویا داستان‌ها را خود قنبر نقل می‌کند و لحظات زندگی خویش را برای ما بازگو می‌نماید.

در نگاه دیگر، داستان‌ها به ترتیب زمانی چینش شده که جهت گیری دفتر خاطرات در آن معنادار شود و حالت روز شمار پیدا کند.

در شیوه ترجمه، اصل داستان و محتوای آن به طول کامل حفظ شده، و در بعضی از فرازها که نیاز به توضیح بوده جملاتی - بدون تغییر در معنی - اضافه شده است.»

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه 48 از کتاب به نام «مردم پست» خواننده را به چنین داستانی دعوت می‌کند:

«پس از پیروزی مولایم در جنگ جمل وارد شهر بصره شدیم. همراه حضرت در کوچه‌ها قدم می‌زدیم که جمعیت بسیاری را در مکانی دیدیم؛ خاطره‌ای که از سخن مولایم درباره آنان درس گرفتم.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «ای قنبر، اینان چرا گرد هم آمده‌اند»؟ من رفتم و نگاهی کرده و خبر آوردم: بر مردی حد جاری می‌کنند و اینان ایستاده می‌نگرند. حضرت به سوی آن‌ها نگریست و فرمود:

مبارک مباد صورت‌هایی که در هیچ جا دیده نمی‌شوند مگر آنکه خبر بدی باشد. اینان پست‌ترین مردمند!

این‌چنین روزهایم می‌گذشت؛ با یادآوری لحظه‌هایی که هر کدام دریایی از معرفت برایم به ارمغان می‌آورد. لحظه‌هایی که پس از مولایم علی علیه‌السلام هرگز مانند آن را نیافته و نخواهم یافت. »

انتشارات دلیل ما، کتاب «دفتر خاطرات قنبر (غلام امیر المؤمنین ‌علیه‌السلام)» نوشته محمدرضا انصاری را در 178 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه، در قطع رقعی، با جلد شومیز و با قیمت 20000 تومان تجدید چاپ کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند./826/

دفتر خاطرات قنبر

ارسال نظرات