۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۷۴۳۸۱
حجت الاسلام سلیمی مطرح کرد؛

آیت الله مکارم شیرازی از ستاره های درخشان عرصه مبارزه با طاغوت

آیت الله مکارم شیرازی از ستاره های درخشان عرصه مبارزه با طاغوت
مدیرکل اطلاعات استان قم حضرت آیت الله مکارم شیرازی را از ستاره های درخشان عرصه مبارزه با طاغوت دانست و گفت: حوزه در صف مقدم مقابله و مبارزه با استکبار و طاغوت بوده و هست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سلیمی مدیرکل اطلاعات استان قم در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب های حضرت آیت الله مکارم شیرازی(به روایت اسناد ساواک) که صبح امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این جلسه و تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حوزه های علمیه و عالمان بزرگ همواره در صف مقدم مقابله و مبارزه با استکبار و طاغوت بوده و هستند.

وی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را از ستاره های درخشان عرصه مبارزه با طاغوت دانست و اظهار داشت: ایشان در اوج جوانی خودشان و سال ها پیش از آغاز نهضت امام راحل و در کودتای 28 مرداد 1332 نخستین مبارزات خود را انجام دادند؛ همچنین با آغاز نهضت امام راحل، بار دیگر در شمار پیشگامان قرار گرفتند.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مسیر مبارزاتی خود دستگیری و تبعید را در کارنامه خودشان دارند و همه اسناد این موضوعات در پرونده های ساواک موجود بوده که در کتاب گردآوری شده است.

مدیرکل اطلاعات استان قم خاطرنشان کرد: ما در دو جلد کتاب مبارزات شبانه روزی حضرت آیت الله مکارم شیرازی علیرغم محدودیت ها و موانعی که از سوی ساواک وجود داشته را به روایت اسناد ساواک تنظیم کرده ایم.

وی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را شخصیتی اندیشمند و نوآور در تبلیغ، تألیف و تفسیر توصیف کرد و گفت: اسناد گردآوری شده در دو جلد تدوین شده که در یک جلد مبارزات ایشان از سال 1332 تا 1351 و در جلد دیگر مبارزات ایشان از سال 1352 تا سال 1357 را به رشته تحریر در آورده ایم.

حجت الاسلام سلیمی در پایان با بیان اینکه همه ما به انقلاب و نظام اسلامی بدهکار هستیم، مطرح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری ها و هدایت های امامین انقلاب بوده و هست و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات