۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۹۸۹۶
سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

لازمه ایمان حمایت از مظلومان و قیام در برابر ظالمان است

لازمه ایمان حمایت از مظلومان و قیام در برابر ظالمان است
همایشی با عنوان «حمایت از مظلومان جهان و آزادی قدس» با اهتمام سازمان دانشجویان شیعه پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایشی با عنوان «حمایت از مظلومان جهان و آزادی قدس» با اهتمام سازمان دانشجویان شیعه پاکستان و با شرکت علما، روحانیون، اعضا و کارکنان سازمان دانشجویان شیعه و عموم مردم منطقه در لارکانه جیک آباد پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در این مراسم با تاکید به این که لازمه ایمان، حمایت از مظلومان و قیام در برابر ظالمان است، گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در آخرین وصیت خود خطاب به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند که کمک به مظلومان و مبارزه با ظالمان را جزئی از برنامه های زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر مردم فلسطین و کشمیر مظلومان جهان اند و طبق فرمایشات حضرت امیرالمومنین علی(ع) ما باید به کمک این دو مظلومان و مبارزه با دولت های ستمگر منطقه بشتابیم، افزود: امریکا، اسرائیل و دولت اسلام ستیز مودی «دولت حزب بهارتا جاناتا هند» ظالمان و ستمکاران عصر حاضر اند از این رو ما باید برای مبارزه با آنان قیام کنیم.

این روحانی پاکستانی محبت و علاقه به دنیا را اساس و بنیاد تمام بدی ها دانست و تاکید کرد: چنانکه امام علی علیه السلام فرمودند: دنیا همانند ماری است که ظاهرش زیبنده و درونش سم کشنده است.

وی افزود: امام علی علیه السلام به همین سبب دنیا را سه طلاقه کردند که بازگشتی در زندگی ایشان نباشد.

سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که عاشقان و بندگان حقیقی خدا به جای دنیا، عاشق خداوند متعال می شوند و تمام اندوخته های خود را در راه او خرچ می کنند، افزود: چنانکه امام حسین علیه السلام در دعای عرفه فرمود: خداوندا کسی که تو را یافت چه چیزی را از داست داد و کسی که تو را از دست داد به چه چیزی دست یافت.

وی با اشاره به این که علت عظمت شهدای اسلام این است که آنان عاشق حقیقی خداوند متعال اند و در راه عشق به خدا همه چیز حتی از جان خود گذشته اند، گفت: امام خمینی(ره) برای چنین شهدایی فرمودند: آنان کسانی اند که راه صد ساله را در یک شب رفته اند./988/

ارسال نظرات