۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۸۹۶۰
آیت الله رشاد:

حرص و طمع میوه تلخ دنیا دوستی است

حرص و طمع میوه تلخ دنیا دوستی است
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) حرص و طمع را میوه تلخ دنیا دوستی دانست و گفت: حب دنیا انسان را گرفتار هم و غم بی پایان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صبح امروز در جلسه درس خارج که به صورت مجازی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: کسی که قلب او شیفته دنیا باشد سه چیز از قلبش جدا نمی شود.

وی با بیان اینکه دلبستگی به دنیا پیامدهای قهری و وضعی دارد، عنوان کرد: حضرت فرمودند قلب کسی که حب دنیا دارد گرفتار هم و غمی می شود که پایان ندارد؛ روزی انسان خواهد دانست که دل بستن به دنیای فانی بی نتیجه بوده و باید در محضر خداوند پاسخ دهد برای همین گرفتار هم و غم بی پایان می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) افزود: چنین انسانی خود را همواره سرزنش می کند اینکه چرا عمر خود را صرف دنیای مادی و زودگذر کردم و همه استعداد خود را بیهوده از دست دادم در حالی که می توانستم این سرمایه عظیم و گرانمایه را صرف تحصیل کمال و تقوا کنم.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران به دومین مساله اشاره و اظهار داشت: حضرت می فرمایند کسی که دل به دنیا می بندد گرفتار حرص بی حد می شود؛ در حالی که انسان عاقل حرص و ولع خود را کنترل و کاهش می دهد.

آیت الله رشاد ادامه داد: انسان حریص به همان میزان که دنیا را به دست می آورد به همان مقدار حریص تر می شود تا امور بیشتری را به دست بیاورد؛ انسان حریص همیشه گرفتار آروزهای طول و دراز است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) درپایان خاطرنشان کرد: انسان دنیا طلب همیشه در رسیدن به آرزوهای دنیوی به سر می برد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات